شرط ارزی برای معافیت مالیاتی و مشوق‌های صادرکنندگان در سال 99

یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ 644 0
شرط ارزی برای معافیت مالیاتی و مشوق‌های صادرکنندگان در سال 99 در سال آینده صادرکنندگان فقط در شرایطی می‌توانند از معافیت‌های مالیاتی و هرگونه جایزه و مشوق صادراتی استفاده کنند که ارز حاصل از صادرات آنها به چرخه اقتصادی برگردد.

به گزارش تجارت بان به نقل از ایسنا، مشروط شدن معافیت‌های مالیاتی صادرکنندگان در سال جاری در بودجه مورد توجه قرار گرفت و این موضوع در سال آینده نیز از سوی دولت مطرح شده است.

 

بر این اساس، هرگونه نرخ صفر و معافیت‌های مالیاتی برای درآمدهای حاصل از صادرات کالا و خدمات از جمله کالاهای غیرنفتی، محصولات بخش کشاورزی و مواد خام و همچنین استرداد مالیات و عوارض قانون مالیات بر ارزش افزوده فقط در صورتی که ارز حاصل از صادرات طبق مقررات بانک مرکزی به چرخه اقتصادی برگشت داده شود، اعمال خواهد شد.


مدت زمان استرداد مالیات و عوارض ارزش افزوده که در قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی قراردارد از طرف سازمان امور مالیاتی یک ماه از تاریخ ورود ارز به چرخه اقتصادی تعیین شده است.


همچنین پرداخت هرگونه جایزه و مشوق صادراتی برای صادرکنندگان منوط به حصول اطمینان از برگشت ارز حاصل از صادرات کالا و خدمات به چرخه اقتصادی براساس دستورالعمل بانک مرکزی است.


مشروط شدن معافیت‌ها و مشوق‌های صادرکنندگان با توجه به اهمیت برگشت ارزهای صادراتی به چرخه اقتصادی مورد توجه قرار دارد، چراکه از ابتدای سال ۱۳۹۷ که سیاست‌های ارزی دستخوش تغییرات شد موضوع برگشت ارزهای صادراتی اهمیت قابل توجهی پیدا کرد تا این منابع در بازار ارز نیمایی عرضه و بین واردکنندگان و صادرکنندگان مبادله شود.


اما با توجه به این‌که در ابتدا صادرکنندگان بنا به شرایطی که ایجاد شده بود تمایل به برگرداندن ارزهای خود نداشتند که شرایط خاصی برای آنها تعریف شد که از جمله آن همین موضوع معافیت‌های مالیاتی و مشوق‌های صادراتی به شرط برگشت ارز حاصل از صادرات است.

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه