صادارت به عراق 45 درصد رشد داشته است

چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ 557 1
صادارت به عراق 45 درصد رشد داشته است استاندار کرمانشاه در دیدار با سفیر ایتالیا از رشد ٤٥ درصدی صادرات به کشور عراق خبر داد.

به گزارش تجارت بان، هوشنگ بازوند در این دیدار به تشریح ظرفیت های کرمانشاه به ویژه در بخش گردشگری پرداخت.

 

به گفته استاندار کرمانشاه با وجود تحریم های ظالمانه امریکا، در خیلی از بخش های صادارتی نیز پیشرفت داشته ایم و می توان رشد ٤٥ درصدی صادرات به کشور عراق را ناشی از رونق مناسب تولید داخلی دانست.

 

وی از این استان به عنوان بهشتی برای سرمایه گذاران یاد کرد و گفت: جاذبه های گردشگری استان به عنوان ثروتی عظیم می تواند زمینه ساز توسعه پایدار شود و همین امر بسیار مورد توجه سرمایه گذاران خارجی نیز قرار گرفته است.


به گزارش ایسنا استاندار کرمانشاه همچنین به برخی امکانات و تسهیلات مناسب در بخش کشاورزی اشاره کرد که به گفته وی متقاضیان سرمایه گذاری می توانند با رویکرد تولید محصولات صادرات محور و مورد نیاز بازار عراق را فراهم کنند.


جوزپه پرونه سفیر ایتالیا نیز در این نشست به تمایل و رغبت سرمایه گذاران ایتالیایی برای همکاری در ایران اشاره کرد و گفت: از مشارکت صورت گرفته در حوزه تجهیزات و تکنولوژی نیروگاه دالاهو می توان به عنوان دلیلی بر اثبات عدم تأثیرگذاری تحریم های امریکا بر روابط مشترک ایران و ایتالیا نام برد.


وی افزود: کرمانشاه بسیار غنی و مطلوب است و ماهم علاوه بر همکاری های اقتصادی، در حوزه های فرهنگی و تبادل دانش و تجربه نیز با محوریت دانشگاه های ستان و با همکاری میراث فرهنگی اهتمام و تمایل داریم.

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه