سعید ترکمان عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در گفت و گو با تجارت بان:

کرونا برخی تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد/ صادرات کالا به عراق به صورت پارتیزانی

جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ 1164 0
کرونا برخی تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد/ صادرات کالا به عراق به صورت پارتیزانی سعید ترکمان گفت: در شرایط کنونی به صورت روزانه و به شکل پارتیزانی برای صادرات کالا به عراق برنامه ریزی می کنیم.

تجارت بان: شیوع ویروس کرونا در ایران و بسیاری از کشورهای جهان، بازارهای دنیا را در بخش های مختلف تحت تاثیر قرار داده است، پایگاه اطلاع رسانی تجارت بان در یک پرونده، با انتشار مجموعه گفت و گو های اختصاصی با کارشناسان، راهکارهای ارتقاء تبادلات تجاری با تاکید بر بازار کرستان عراق را مورد بررسی قرار می دهد. اکنون دومین گفت و گو از این پرونده پیش روی شماست.

 

سعید ترکمان عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی «تجارت بان» درباره صادرات به کردستان عراق در شرایط شیوع ویروس کرونا بیان کرد: خوشبختانه کردستان عراق برای صادرات کالاهای ایرانی مشکل زیادی ندارد. مشکل ما در زمینه بسته شدن مرزهای عراق است که تردد کامیون ها را به داخل مرزها با مشکل مواجه کرده بود و چند شبانه روز در مرز منتظر بازگشایی مرزها بودند.

رئیس انجمن ملی صنایع پلیمر ایران ادامه داد: در چند روز اخیر با تمهیداتی که به همت بخش خصوصی و پیگیری مسئولان در این زمینه انجام شده است، ترددها وضعیت بهتری یافته تا شریان های صادراتی برای کشور عراق بسته نشود.  

ترکمان تأکید کرد: وضعیت صادرات به نسبت به دو هفته گذشته که شرایط مناسبی نداشت، بهتر است اما هنوز با وضعیت مطلوب فاصله داریم.
 

وی درباره شرایط به وجود آمده در زمینه صادرات به کردستان عراق توضیح داد: شرایط ما به شکل پارتیزانی است و هر روز شرایط خاصی را داریم؛ در روزهای اخیربه طور کلی، کشورهای دیگر هم برای صادرات کالا به عراق، با مشکل روبرو بوده اند. 

رئیس انجمن صنایع پلیمر ایران تصریح کرد: به هر حال در کنار همه تهدیداتی که شیوع این ویروس تاکنون داشته، فرصت های کوچکی را نیز برای صادرات کالاهای ایرانی فراهم کرده است؛ به طور مثال میزان کالاهای چینی به دلیل شیوع ویروس کرونا، در بازارهای عراق و به ویژه اقلیم کردستان کاهش پیدا کرده است و این فرصت کوچکی برای صادرات کالای ایرانی فراهم کرده است.

این عضور هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران همچنین یادآور شد: طی دو ماه گذشته، امکان برقراری ارتباط تاجران چینی با بازار عراق بسیار کم بود و کالای آنها هم برای رسیدن به مقصد حدود یک ماه زمان نیاز دارد و چون این شرکت ها پاسخگوی نیازها نبودند، بنابراین بسیاری از کالاهای مورد نیاز عراق از ایران تامین می شد.

ترکمان تأکید کرد: ما در شرایط کنونی می توانیم به صورت روزانه و به شکل پارتیزانی برای صادرات کالا به عراق برنامه ریزی کنیم.

وی در پایان با اشاره به دامنه گسترده تاثیر کرونا بر تجارت و صادرات کشور، پیشنهاد داد تا با تجارب جمعی و با همفکری تشکل ها  بتوان از این بحران عبور کرد.

 

از همین پرونده:

سیدحمید حسینی در گفت و گو با تجارت بان: همسایگان به بهداشتی بودن محصولات ایران اطمینان دارند / مرزها با عراق باز است

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه