میزان صادرات کالا به عراق از بازارچه مرزی شیخ‌صله، صد درصد افزایش یافت

پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ 1249 0
میزان صادرات کالا به عراق از بازارچه مرزی شیخ‌صله، صد درصد افزایش یافت به گفته فرماندار ثلاث باباجانی پس از بازگشایی مرز شیخ صله، ظرفیت صادرات از این گذرگاه در روزهای اخیر 2 برابر شده است؛ یعنی از 120 به 266 تا 270 کامیون در روز رسیده است.

به گزارش تجارت بان، پس از شیوع کرونا، دولت عراق مرزهای خود با ایران را بست، اما این محدودیت شامل مرزهای اقلیم کردستان با ایران نشد به همین دلیل میزان تعاملات و تبادلات تجاری در مرزهای غربی کشور، رشد چشمگیری داشت.

دو مرز شوشمی و شیخ‌صله به صورت عملی از نیمه اول اردیبهشت‌ماه بازگشایی شدند، فرماندار ثلاث باباجانی در خصوص روند صادرات در مرز شیخ‌صله، اظهار داشت: 50 درصد صادرات کالاهای ایرانی از طریق مرزهای عربی و 50 درصد از طریق اقلیم کردستان انجام می‌شود.

یدالله شکری با اشاره به بسته شدن مرزهای عربی (سومار، مهران، چزابه و شلمچه)، تصریح کرد: بیشتر کالاهای صادراتی به سمت مرز پرویزخان و شیخ‌صله روانه می‌شود به طوریکه روزانه خروج 700 تا 800 کامیون را از این دو مرز داریم.

وی در خصوص وضعیت ترافیک در مرز، گفت: ترافیک راه نداریم، صف‌های تحویل کامیون‌ها برای بارگیری و تخلیه کالای صادراتی است که پیگیر حل این مسئله هستیم تا هر چه سریع‌تر صادرات کالاها بیشتر صورت گیرد و رانندگان هم آرامش و آسایش داشته باشند.

شکری در توضیح کارهای انجام شده برای خروج کامیون‌ها و جلوگیری از توقف طولانی آن‌ها، افزود: دو راهکار را بدین منظور در مرز شیخ‌صله انجام داده‌ایم، افزایش ساعت کاری را از 7:30 تا 18:30، و همچنین با افزایش کادر اداری و نیروهای عوامل اجرایی‌زا افزایش داده‌ایم.

شکری تصریح کرد: ظرفیت صادرات مرز شیخ‌صله در این روزها 2 برابر شده یعنی از 120 کامیون به 266 تا 270 کامیون رسیده؛ امیدواریم در آینده هم گمرک ایران و هم گمرک عراق با مدیریت این مشکلات را مرتفع کنند.

فارس 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه