تفاهم نامه مشترک ایجاد بازارچه مرزی ایلام و دیاله امضا شد

شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ 448 0
تفاهم نامه مشترک ایجاد بازارچه مرزی ایلام و دیاله امضا شد تفاهم‌نامه اولیه مشترک ایجاد بازارچه مشترک در مرز هلاله شمالی توسط استاندار ایلام و استاندار دیاله عراق به امضا رسید.

به گزارش تجارت بان، حسن بهرام نیا روز پنجشنبه در دیدار با استاندار دیاله اظهار داشت: پس از امضا این تفاهم نامه تلاش خواهیم مجوزهای لازم را از مرکز اخذ کنیم.

 

وی افزود: مردم ایلام با استان دیاله دارای اشتراکات قومی و فرهنگی هستند و این بهترین فرصت برای مراودات تجاری و ایجاد بازارچه هلاله شمالی است.

 

استاندار ایلام ادامه داد: امیدواریم با ایجاد بازارچه مشترک در مرز در ۲ استان شاهد رونق تجارت و توسعه مبادلات باشیم.

 

بهرام نیا ادامه داد: استان ایلام دارای ظرفیت های فراوانی در حوزه مختلف است که این بازارچه نیز می تواند موجب رونق تجارت و قرار گرفتن ایلام در ریل توسعه باشد.

 

استاندار ایلام تصریح کرد: امروز در همین مکان محلی برای ایجاد بازارچه مرزی مشخص و در آینده نزدیک عملیات ایجاد بازارچه آغاز می شود.

 

وی ادامه داد: پس از انعقاد توافق نامه بازارچه مشترک در مرز هلاله شمالی از طریق وزارت امور خارجه پیگیری خواهیم کرد که مجوزهای لازم در اسرع وقت گرفته شود.

 

استاندار دیاله نیز در این دیدار اظهار داشت: قبلاً با استاندار قبلی ایلام توافقات اولیه ایجاد شد که متاسفانه دولت مرکزی موافقت نکرد.

 

مثنی علی مهدی افزود: با جدیت پیگیر موافقت دولت مرکزی برای ایجاد بازارچه مشترک در مرز هلاله بین ایلام و دیاله هستیم.

 

وی تاکید کرد: ارتباطات بسیار خوبی با سفیر عراق آقای مسجدی برقرار است و امیدواریم وی هم بتواند برای ایجاد این بزرگ بازارچه مشترک به ۲ استان کمک کند.

 

استاندار دیاله بیان داشت: پس از انعقاد تفاهم نامه در خصوص توسعه زیرساخت ها تلاش خواهیم کرد که زیرساخت های منتهی به بازارچه تجهیز شود./ایرنا

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه