سازمان گمرکات اقلیم کردستان:

توافق اربیل و بغداد درباره گذرگاه های مرزی به گمرکات اقلیم کردستان ابلاغ نشده است

جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ 541 0
توافق اربیل و بغداد درباره گذرگاه های مرزی به گمرکات اقلیم کردستان ابلاغ نشده است مدیرکل گمرکات اقلیم کردستان اعلام کرد این سازمان تاکنون هیچ نسخه ای درباره محتوای توافق اخیر میان اربیل و بغداد درباره مدیریت گذرگاههای مرزی دریافت نکرده است.

به گزارش تجارت بان، "سامال عبدالرحمن" سامال عبدالرحمن در این باره گفت: تاکنون هیچ اطلاعی درباره اظهارات فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره استقرار پست های نظامی در گذرگاه های مرزی اقلیم کردستان نداریم.

 

مدیرکل گمرکات اقلیم کردستان افزود: این سازمان به همه بخشنامه های صادره از دولت اقلیم درباره مدیریت گذرگاههای مرزی اعم از استقرار پست های بازرسی و غیره پایبند است و پایبندی به تصمیمات مذکور باید در چارچوب محتوای توافقنامه میان بغداد و اربیل باشد.

 

سامال عبدالرحمن تصریح کرد: دروازه های مرزی اقلیم کردستان به همان روش اداره می شوند و اگرچه تحت نظارت وزارت دارایی اقلیم کردستان هستند، اما کلیه بخشنامه های دولت فدرال در زمینه ممنوعیت واردات کالاهای خاص در آنها اجرا می شود. (منبع: کرد پرس به نقل از بغداد الیوم*

 

لازم به ذکر است بر اساس توافق جدید اقلیم کردستان و بغداد، یک هیئت نظارتی مشترک از نیروهای اقلیم کردستان و بغداد در گذرگاه های مرزی عراق مستقر می شوند. همچنین اقلیم کردستان متعهد شده تا نیمی از درآمد این گذرگاه ها را به خزانه دولت واریز کند. در برابر بغداد هم ماهیانه 320 میلیارد دینار برای حقوق کارمندان به اقلیم کردستان پرداخت می کند.

پایان خبر/

 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه