چرا امکان سفر از مرز تمرچین به کردستان عراق، وجود ندارد؟

چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۹ 1330 0
چرا امکان سفر از مرز تمرچین به کردستان عراق، وجود ندارد؟ با توجه به از سرگیری سفر به کردستان عراق، اما هنوز امکان تردد از مرز تمرچین وجود ندارد.

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، با وجود گذشت چند روز از صدور بخشنامه وزارت داخلی اقلیم کردستان مبنی بر بازگشت به روال عادی سفر شهروندان ایرانی و ترکیه به کردستان عراق، اما هنوز زمینه لازم برای ورود به اقلیم کردستان از مرز تمرچین فراهم نشده است.

 

مسئولان دلیل اجازه ندادن به مسافران ایرانی برای ورود به کردستان عراق را نبودن مرکز انجام آزمایش کرونا اعلام کرده اند.


شبکه روداو در این بار به نقل از مسعود باتیلی مدیر گذرگاه حاج عمران (تمرچین)، گزارش داد: تا این لحظه امکان ورود مسافران ایرانی به داخل کردستان عراق به دلیل نبودن مرکز تست کرونا فراهم نشده است. انتظار می رود این مرکز در چند روز آینده گشوده شود تا سفر از این مرز به روال قبلی خود بازگردد.


به گفته این مقام مسئول، هر فردی از این گذرگاه وارد کردستان عراق شود باید برای تست کرونا به منطقه سوران برود؛ این مسئله خطراتی به همراه دارد چون امکان دارد در طول مسیر فرد مبتلا به کرونا با افراد دیگری برخورد داشته باشد؛ به همین دلیل باید آزمایش کرونا در دروازه های مرزی انجام شود.


بر اساس اطلاعیه شماره 52 وزارت داخله اقلیم کردستان که روز 24 اکتبر 2020 (3 آبان 1399) منتشر شد، رفت و آمد شهروندان ایرانی و ترکیه به روال عادی باز گشت؛ مشروط بر این که مرکز تست کرونا برای انجام آزمایش از مسافران وجود داشته باشد.

 

بیشتر بخوانید:

سفر به اقلیم کردستان آزاد شد

آغاز سفر به کردستان عراق از مرز باشماق

آغاز سفر به کردستان عراق از مرز پرویزخان

 کانال تلگرام تجارت بان

 

 

 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه