امکان سفر به اقلیم کردستان برای بازرگانان و استادان دانشگاه خارجی میسر شد + سند

دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ 1832 0
امکان سفر به اقلیم کردستان برای بازرگانان و استادان دانشگاه خارجی میسر شد + سند وزارت داخلی اقلیم کردستان در آخرین اطلاعیه خود، ضمن تمدید ممنوعیت تردد میان استان ها، به برخی از خارجی ها از جمله سرمایه گذران، بازرگانان و اساتید دانشگاه اجازه بازگشت به کردستان عراق را به صورت مشروط داد.

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، وزارت داخلی اقلیم کردستان ممنوعیت سفر میان استان ها را تا 18 می 2020 (29 اردیبهشت 1399) تمدید کرد.


این بخشنامه که شب گذشته (یکشنبه 21 اردیبهشت) صادر شد در 13 بند تنظیم شده و بیشتر به رفت و آمدها میان استان ها و همچنین سفر اتباع خارجی و بازگشت شهروندان اقلیم ساکن خارج از کشور اختصاص دارد.

بر اساس این بخشنامه ممنوعیت تردد همچنان میان استان های اربیل، سلیمانیه، دهوک، حلبچه و مناطق راپرین و کلار تا 18 می 2020 ادامه خواهد یافت.


بند ششم این بخشنامه به تداوم تبادلات بازرگانی بر اساس دستورالعمل های بهداشتی که قبلا منتشر شده است، تاکید دارد.
در بند نهم بخشنامه ذکر شده است: گذرگاه های مرزی پرویزخان، باشماق، حاج عمران، ابراهیم خلیل، سرزیری، سیرانبند، کیلی، پشته، شوشمی و هر هر دو فرودگاه بین المللی اربیل و سلیمانیه بر روی مسافران بسته خواهد بود و هیچ فردی بدون مجوز وزیر داخلی اجازه بازگشت به اقلیم کردستان را ندارد. 

شهروندان اقلیم کردستان به هنگام بازگشت، در محل سکونت خود قرنطینه می شوند. 

 

بیشتر بخوانید: سفر به اقلیم کردستان آزاد شد


اما بند دهم این بخشنامه به بازگشت شهروندان اقلیم کردستان پرداخته است. این بند از سه بخش تشکیل شده است در بخش های اول و دوم  آن آمده است: شهروندان اقلیم کردستان که در ایران و ترکیه حضور دارند می توانند در روزهای دوشنبه و پنجشنبه از گذرگاه های ابراهیم خلیل، حاج عمران و باشماق از ساعت 8 صبح تا 12 شب به اقلیم کردستان بازگردند.  شهروندان عراق به صورت مستقیم به استان موصل اعزام می شوند.

در بخش سوم آن عنوان شده است: ضرورت دارد تا گذرگاه های مرزی فهرست اسامی را 24 ساعت قبل از باز شدن مرزها، جهت انجام هماهنگی و اجازه ورود به آن دسته از شهروندان به وزارت داخلی ارائه کند.

 

چه کسانی می توانند به کردستان عراق سفر کنند؟

بند یازدهم این بخشنامه نیز به توضیح تردد اتباع خارجی به اقلیم کردستان پرداخته است بر اساس این بند، افراد خارجی که دارای مشاغلی مانند معلم و استادی در مدارس و دانشگاه ها هستند مشروط بر این که دارای کارت سکونت اقلیم کردستان و از پوشش وزارت مربوطه برخوردار باشند می توانند به اقلیم کردستان وارد شوند.
بخش دوم همین بند تصریح کرده است: سرمایه گذاران، بازرگانان و کارمندان خارجی بانک ها با همان شرط بخش اول همین بند (کارت سکونت اقلیم کردستان و پوشش وزارت مربوطه) اجازه بازگشت به اقلیم کردستان را دارند.

همچین جهت انجام هماهنگی برای مسافرت به کردستان عراق می توانید اینجا را کلیک و شماره تلفن ها را مشاهده کنید.


این بخشنامه از 10 می 2020 قابل اجر است.

کانال تلگرام تجارت بان

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه