فراهم شدن مقدمات تامین برق حلبچه از سوی ایران / نیاز حلبچه به 85 مگاوات برق

چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ 561 0
فراهم شدن مقدمات تامین برق حلبچه از سوی ایران / نیاز حلبچه به 85 مگاوات برق کابل ها از ایستگاه های برق به 20 کیلومتری مرز ایران و اقلیم کردستان رسیده است، اما در بخش ایران و میان سد داریان و مرز طویله کردستان عراق که 20 کیلومتر است، هیچ اقدامی نشده برای اتصال خطوط برق ایران به حلبچه نشده است.

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان،  دلیل متوقف ماندن کار در این مرحله این است که تا کنون توافق نهایی حاصل نشده و البته استانداری حلبچه در این زمینه نامه ای به استاندار کرمانشاه نوشته است.


البته به غیر از این که ایران قرار است تا برق همه استان حلبچه را تامین کند تا کنون نیز به صورت موقتی برق مناطق مرزی طویله و پشته را تامین کرده و بنا است تا قراردادی میان استان های حلبچه و کرمانشاه منعقد شود تا برق این دو منطقه تثبیت شود.


واردات برق از ایران به حلبچه در حالی است که این دو سیستم برق ایران و اقلیم کردستان تفاوت هایی وجود دارد، اما ایجاد تغییرات لازم کار چندان دشواری نیست.


بر اساس داده ها و اطلاعات موجود، استان حلبچه به 85 مگاوات برق نیاز دارد تا برق ساکنان این استان تامین شود. در حال حاضر به بسیاری از روستاهای حلبچه برق رسانی شده، اما توزع برق به صورت مرتب در حال تغییر است./NRTTV

 

نمایی از شهر حلبچه

پایان خبر/

 

پایان خبر/

 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه