اختصاص بیش از 60 میلیارد دینار برای پروژه های حلبچه در سال 2021

سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ 492 0
اختصاص بیش از 60 میلیارد دینار برای پروژه های حلبچه در سال 2021 اربیل و بغداد در مجموع بیش از 60 میلیارد دینار را برای اجرای پروژه ها و همچنین مناقصات جدید در استان حلبچه تخصیص دادند.

به گزارش تجارت بان، اقلیم کردستان برای اجرای پروژه های استان حلبچه در سال جاری 30 ملیارد دینار را برای اجرای 27 پروژه اختصاص داده است. از سوی دیگر دولت مرکزی عراق نیز 5 میلیارد و 160 میلیون دینار را اختصاص داده است.


بر اساس این گزارش قرار است که بغداد 25 میلیارد دینار دیگر را تخصیص دهد.


«کاوه علی» معاون استاندار حلبچه در این باره گفت: از بودجه تخصیص یافته توسط اربیل، 11 میلیارد دینار آن صرف اتمام پروژه های نیمه کاره می شود و 11 میلیارد دیگر نیز برای 16 پروژه پیشنهادی اختصاص داده خواهد شد.


به گفته این مقام مسئول بخشی از این پروژه ها در حال اجرا بوده و بخش دیگری نیز به مناقصه گذاشته خواهد شد. برخی از مناقصات نیز که از سوی شرکت ها تا کنون ارائه شده یا شرکت مزبور شرایط لازم برای اجرا را نداشته و یا این که قیمت بالایی پیشنهاد داده بودند، بنابراین آگهی مناقصه برخی پروژه ها بار دیگر اعلام می شود.

برای اطلاع از آخرین مناقصات اقلیم کردستان، اینجا را کلیک کنید.


وی درباره مکان جغرافیایی این پروژه ها توضیح داد: تعدادی از پروژه ها در مرکز استان یعنی حلبچه است و برخی دیگر در سایر مناطق مانند «خورمال»، «بیاره» و «سیروان» اجرایی می شوند. این پروژه ها در بخش های مختلف از جمله راهسازی، آسفالت، شهری، آب و فاضلاب، ساخت دانشگاه، پل سازی و روشنایی معابر است.


کاوه علی درباره بودجه تخصیصی بغداد نیز توضیح داد: این بودجه تا کنون دریافت نشده است، اما برای آن در وزارت برنامه و بودجه کد اختصاص یافته است./kdp

 

امتیاز مطلب: 100%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه