تقاضا برای چه داروهایی در اقلیم کردستان زیاد است؟

یکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ 1377 2
تقاضا برای چه داروهایی در اقلیم کردستان زیاد است؟ شیوع ویروس کرونا، بازار دارو در اقلیم کردستان را پر رونق کرده، اما تقاضا بیشتر برای چه داروها و ویتامین هایی افزایش داشته است؟

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، همزمان با شیوع ویروس کرونا به عنوان یک تهدید جهانی، بسیاری از مردم کردستان عراق درصدد تقویت سیستم دفاعی بدن خود برآمده و به همین دلیل تقاضا برای چند نوع دارو در بازار داروی اقلیم کردستان عراق افزایش پیدا کرده است.

 

 بازار دارو در کردستان عراق و درخواست مردم


آریان عمر رئیس کمیته مشترک اداره بهداشت فرمانداری سلیمانیه در این باره توضیح داد: در مرحله اول، مردم قبل از ابتلا به ویروس کرونا تمایل به تهیه ویتامین های مکمل غذایی برای مقابله و افزایش سیستم دفاعی بدن دارند.


به گفته این مقام مسئول، شهروندان در حال حاضر برخلاف گذشته، از بیماری کرونا واهمه دارند، به همین دلیل به تهیه ویتامین های مکمل غذایی روی آورده و تقاضا برای این نوع ویتامین ها زیاد شده است.


وی تصریح کرد: در اوایل شیوع ویروس کرونا بحران در بازار این نوع ویتامین ها به وجود آمده بود و به سادگی امکان تهیه آن برای مردم وجود نداشت، اما چند شرکت مجوزهای لازم را از دستگاه های ذیربط دریافت کرده و فوری اقدام به واردات داروها و تجهیزات مورد نیاز پزشکی کردند. 

 

افزایش تقاضا برای تسکین دهنده ها


آریان عمر گفت: در میان داروهایی که تقاضا برای آنها افزایش یافته و واردات آنها بیشتر شده انواع پاراسیتامول و داروهای تسکین دهنده به اضافه خانواده آنتی بیوتیک ها هستند.


خرید انواع داروهای فوق به گفته یک انباردار مواد دارویی، 100 درصد افزایش داشته است.

 

داروی قاچاق در عصر کرونا


رئیس کمیته مشترک بهداشت فرمانداری سلیمانیه اظهار کرد: در ابتدای شیوع ویروس کرونا تلاش برای واردات دارو به صورت قاچاق زیاد شد؛ این موضوع به دلیل بحران شکل گرفته در بازار دارو در آن مقطع بود.


در اقلیم کردستان دو شرکت تولیدی دارویی وجود دارند، اما به گفته کارشناسان این دو شرکت نمی توانند به اندازه لازم نیازهای بازار داروی کردستان عراق را تامین کنند، به همین دلیل بیشتر داروها وارد کردستان عراق می شود.


وی درباره نظارت روی داروها و انبارها در این بخش توضیح داد: ما بر روی تاریخ انقضا و نوع نگهداری داروها نظارت داریم اگر این دو مورد مشکل نداشته باشند، تا تاریخ انقضای محصول امکان استفاده از آن وجود دارد اما به دلیل تقاضای بالا، معمولا تاریخ آنها به انقضا نمی رسد./ایستا
پایان خبر/

 کانال تلگرام تجارت بان

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه
نگار دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
من قرص پاورفیت میخواهم ارسال پاسخ
احد یکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱
قرص ترامادول میخوام ارسال پاسخ