ابلاغ کاهش حقوق گمرکی اقلام دارویی

یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ 214 0
ابلاغ کاهش حقوق گمرکی اقلام دارویی کاهش حقوق گمرکی اقلام دارویی فصل ۳۰ کتاب مقررات صادرات و واردات و کاغذ ترمال سونوگرافی از ۴ به یک درصد ابلاغ شد.

به گزارش تجارت بان، سازمان توسعه تجارت ایران در نامه‌ای به گمرک ایران موضوع کاهش حقوق گمرکی اقلام دارویی فصل ۳۰ کتاب مقررات صادرات و واردات و کاغذ نرمال سونوگرافی از ۴ به یک درصد را ابلاغ کرد.

در این نامه آمده است: به پیوست تصویر نامه شماره ۶۵۵/۴۱۶۰۸ مورخ ۱۴۰۲/۵/۱۷ معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو در پاسخ به استعلام این دفتر در خصوص فهرست کد تعرفه‌های اقلام دارویی (موضوع مفاد بند (ب) تبصره (۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۲) ارسال و به استحضار می‌رساند کلیه اقلام دارویی مندرج در فصل سی ام کتاب مقررات صادرات و واردات مشمول کاهش حقوق گمرکی از (۴) به (۱) درصد بر اساس مفاد بند (ب) تبصره (۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ هستند لذا مراتب جهت استحضار و اقدام مقتضی ارسال می‌گردد.

ضمناً خاطر نشان می‌سازد کاهش حقوق گمرکی از (۴) به (۱) درصد برای واردات دارو مواد اولیه دارو تجهیزات و ملزومات و لوازم مصرفی پزشکی و مواد اولیه آنها و شیر خشک اطفال (موضوع قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور و مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا) ذیل هر یک از ردیف تعرفه‌های فصول مختلف کتاب، موکول به تأیید سازمان غذا و دارو و وزارت صنعت، معدن و تجارت (حسب مورد در سامانه گمرک ایران است.

همچنین در نامه دیگری موضوع کاهش حقوق گمرکی کاغذ نرومال سونوگرافی از ۴ به یک درصد بر اساس مفاد بند (ب) تبصره (٧) قانون بودجه سال ١٤٠٢ ابلاغ شده است.

در این نامه آمده است: پیرو نامه مورخ ۱۴۰۲/۳/۲۵ موضوع اعلام فهرست تجهیزات و ملزومات پزشکی مشمول کاهش حقوق گمرکی بر اساس مفاد بند (ز) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ به پیوست تصویر نامه شماره ۶۵۵/۴۰۷۶۱ مورخ ۱۴۰۲/۰۵/۱۵ معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو در خصوص اضافه شدن «کاغذ نرمال سونوگرافی» به فهرست مذکور ارسال می‌گردد.

ضمناً خاطر نشان می‌سازد کاهش حقوق گمرکی از (۴) به (۱) درصد برای واردات دارو مواد اولیه دارو تجهیزات و ملزومات و لوازم مصرفی پزشکی و مواد اولیه آنها و شیر خشک اطفال موضوع قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور و مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی کشور ذیل هر یک از ردیف تعرفه‌های فصول مختلف کتاب، موکول به تأیید سازمان غذا و دارو و وزارت صنعت، معدن و تجارت (حسب مورد در سامانه گمرک ایران است.

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه