امضای تفاهمنامه بازسازی فرودگاه موصل توسط سفیر فرانسه و دبیر هیئت دولت عراق

سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹ 698 0
امضای تفاهمنامه بازسازی فرودگاه موصل توسط سفیر فرانسه و دبیر هیئت دولت عراق فرودگاه موصل در پی اشغال این شهر از سوی داعش ویران‌شده است

به گزارش تجارت بان،  عراق و فرانسه روز دوشنبه ۶ بهمن‌ماه ۱۳۹۹، برای بازسازی فرودگاه بین‌المللی موصل در استان نینوا یادداشت تفاهم امضا کردند.

 

حمید نعیم الغزی، دبیر هیئت دولت عراق فدرال در مراسم امضای یادداشت تفاهم میان سازمان هواپیمایی عراق و شرکت (ADP-I) برای بازسازی فرودگاه موصل تأکید کرد که مصطفی کاظمی، هنگام گفت‌وگو با رییس جمهوری فرانسه در پاریس بر پروژه‌ی بازسازی فرودگاه موصل تأکید کرده‌بود.

 

الغزی افزود که امضای تفاهم بازسازی فرودگاه موصل ازجمله پروژه‌های دولت عراق برای حمایت از مناطق آزادشده است که درد و رنج بسیاری به هنگام تسلط گروه تروریستی داعش متحمل شدند، این پروژه نقطه‌ی خیزش اقتصادی و تجاری همه‌ی عراق به‌ویژه استان نینوا و استان‌های اطراف به شمار می‌رود.

 

در این مراسم، «برونو اوبرت»، سفیر فرانسه در بغداد ضمن ابراز خشنودی از امضای این تفاهم یادداشت، ابراز امیدواری کرد که این طرح نقطه‌ی آغازی برای اجرای دیگر پروژه‌های کلیدی در استان نینوا و تعمیق مناسبات میان فرانسه و عراق باشد.

 

مطالعه‌ی مقدماتی این‌‌ طرح با اعطای کمک مالی از فرانسه به عراق به مبلغ تقریبی هفتصد هزار یورو تأمین می‌شود.

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه