مرز باشماق مریوان و فرصت جذب گردشگران‌ خارجی

یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ 553 0
مرز باشماق مریوان و فرصت جذب گردشگران‌ خارجی معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان‌کردستان، مرز باشماق مریوان را یک فرصت مناسب برای جذب گردشگران خارجی عنوان کرد.

به گزارش تجارت بان، آرمان وطن‌دوست در دیدار با آرتیکاس اقبال فرماندار شهرستان مریوان، با اشاره به اینکه مرز باشماق مریوان یک سرمایه ملی است، اظهار کرد: مرز باشماق، یکی از مبداهای ورود گردشگران خارجی به کشور و استان از اقلیم کردستان عراق بوده و به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار مولد گردشگران خارجی، فرصت مناسبی برای جذب گردشگران و ارز آوری به کشور است.

 

وی افزود: در این راستا اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نسبت به آماده کردن طرح پیشنهادی برای تصویب در مراجع ذیربط به‌منظور ساماندهی گردشگران ورودی از مبدا اقدام خواهد کرد.

 

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان‌کردستان، به بازدید از طرح‌های عمرانی شهرستان‌های مریوان و سروآباد اشاره و عنوان کرد: در این بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های در حال اجرای بخش خصوصی و پروژه‌های عمرانی در دست اجرا در حوزه گردشگری بازدید و دستورات لازم برای اجرای مناسب و ارتقاء کیفیت آن‌ها صادر شد.

 

وطن‌دوست در پایان به پروژه‌های در دست اجرا اشاره کرد و یادآور شد: پروژه‌های دولتی شامل ساختمان اداری، سایت پرنده‌نگری، پیاده‌راه زریبار، کمپ گردشگری پیرشالیار و چندین پروژه درحال اجرا توسط بخش خصوصی ازجمله پروژه‌هایی هستند که در صورت تکمیل نقش مهمی در جذب و افزایش گردشگران و اشتغال خواهند داشت./ ایسنا

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه