آثار تصویب لایجه بودجه عراق بر بازار مسکن اقلیم کردستان

چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ 774 0
آثار تصویب لایجه بودجه عراق بر بازار مسکن اقلیم کردستان سخنگوی اتحادیه سرمایه گذران کردستان عراق، وضعیت کنونی بازار مسکن به ویژه پس از تصویب بودجه عمومی سال 2021 عراق را تشریح کرد.

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، یاسین محمود در این باره توضیح داد: پس از تصویب بودجه عمومی عراق؛ قیمت بخش مسکن و واحدهای آپارتمانی به صورت چشمگیری افزایش یافته است.


محمود گفت: پس از مدت طولانی، سرانجام بودجه عمومی سال 2021 عراق به تصویب رسید. این مصوبه آثار خوبی بر وضعت بازار و افزایش گردشگری و فعالیت های تجاری به ویژه میان اقلیم کردستان و عراق دارد؛ چون بهترین و نزدیکترن بازار و منطقه گردشگری برای دیگر استان های عراق، اقلیم کردستان است.


سخنگوی اتحادیه سرمایه گذران کردستان عراق ادامه داد: در مدت اخیر به دلیل تاخیر در تصویب بودجه، فضای سردی بر بازار مسکن هویدا شده بود؛ چون بیشتر شهروندان عراق و اقلیم کردستان متکی به دریافت حقوق ماهانه هستند؛ ار این روی تاخیر در پرداخت حقوق آثار مستقیمی بر بازار دارد.


یاسین محمود گفت: پس از تصویب بودجه، قیمت مسکن و واحدهای آپارتمانی به طور چشمگیری افزایش یافت به گونه ای که در دو روز اخیر قیمت آپارتمان افزایش 20 درصدی را تجربه کرده است.


وی تصریح کرد: به دلیل شرایط اقلیم کردستان و تسهیلات این منطقه، بسیاری از شهروندان دیگر مناطق عراق برای خرید واحد مسکونی به شهرهای اقلیم کردستان روی آورده اند، به همین دلیل تقاضا برای مسکن زیاد و قیمت آن نیز افزایش یافته است.


این فعال اقتصادی بیان کرد: در حال حاضر 83 هزار واحد مسکونی در شهر و شهرک های کردستان عراق آماده فروش هستند؛ اما به دلیل تاخیر در پرداخت حقوق و عدم اطمینان، خریداران اندک بودند؛ به همین دلیل پیش بینی می شود قیمت ها بیش از این افزایش یابد./باسنیوز

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه