افزایش قیمت مصالح ساختمانی در عراق

پنجشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ 1126 0
افزایش قیمت مصالح ساختمانی در عراق وزرات برنامه ریزی عراق در گزارشی از افزایش قیمت مصالح ساختمانی در این کشور خبر داد. دلایل این افزایش چیست؟

به گزارش تجارت بان، وزارت برنامه ریزی عراق در گزارش خود دلیل افزایش قیمت مصالح ساختمانی را افزایش قیمت دلار در عراق ذکر کرد که این مسئله تاثیر چشمگیری داشته به نوعی که قیمت یک تن میلگرد به یک میلیون و 179 هزار دینار رسیده است.


سازمان مرکزی آمار عراق، گزارشی درباره افزایش قیمت مصالح ساختمانی منتشر کرده که در آن آمده است: افزایش قیمت دلار در بازارهای عراق موجب افزایش قیمت مصالح ساختمانی در داخل و مصالح وارداتی در کل عراق شده است.


بر اساس این گزارش، وزارت برنامه ریزی در ماه مارس 2021 (اسفند 1399)، قیمت 64 نوع مصالح ساختمانی را مورد بررسی قرار و آن را با ماه نوامبر 2020 (آبان 1399) مورد مقایسه قرار داد در این مقطع زمانی که قیمت دلار افزایش داده شد، قیمت مصالح ساختمان نیز به گونه ای متفادت زیاد شده است.


به طور مثال در این بازه زمانی 4 ماهه قیمت میلگرد در عراق 51 درصد افزایش نشان می دهد؛ یعنی قیمت یک تن میلگرد از 779 هزار دینار به یک میلیون و 179 هزار دینار رسیده است. همچنین قیمت هزار عدد آجر 16 درصد افرایش و از 140 هزار به 162 هزار دینار، رسیده است.

 
قیمت سیمان نیز با افزایش 14 درصدی از 90 هزار دینار به 103 هزار دینار رسیده است./اتاق بازرگانی سلیمانیه 

 

کانال تلگرام تجارت بان

اینستاگرام تجارت بان

 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه