پیش بینی رونق اقتصادی در کردستان عراق/سهم بالای ترکیه از پروژه های اقلیم کردستان

شنبه ۵ تير ۱۴۰۰ 935 0
پیش بینی رونق اقتصادی در کردستان عراق/سهم بالای ترکیه از پروژه های اقلیم کردستان رئیس شعبه سلیمانیه اتحادیه سرمایه گذاران کردستان عراق می گوید که سال جاری برای اقلیم کردستان همراه با رونق اقتصادی خواهد بود.

به گزارش تجارت بان، یاسین محمود در گفت و گو با خبرگزاری آنادول، سه دلیل را برای شکوفایی اقتصادی اقلیم کردستان ذکر کرد و گفت: افزایش قیمت نفت، کاهش ویروس کرونا و توافق با بغداد از جمله دلایل این شکوفایی هستند که باید با چشم انداز مثبت به وضعیت اقتصادی اقلیم کردستان نگریسته شود.


رئیس شعبه سلیمانیه اتحادیه سرمایه گذاران کردستان عراق، گفت: در سال جاری میزان تقاضا برای ملزومات روزانه در مقایسه با سال گذشته 200 درصد افزایش پیدا کرده است و شکوفایی در همه حوزه های اقلیم کردستان عراق در حال مشاهده است. 


این فعال اقتصادی گفت: ترکیه یکی از کشورهایی است که بیشترین نقش را در اجرایی کردن پروژه های کردستان عراق داشته است و 67 درصد پروژه ها با مصالح ساختمانی این کشور از سوی شرکت های ترکیه ای اجرایی می شوند.


این فعال اقتصادی تصریح کرد: وجود مرز مشترک اقلیم کردستان با ترکیه یکی از دلایل دیگری بوده است تا میزان بیشتری از شرکت های ترکیه در کردستان عراق فعالیت داشته باشند و علاوه بر این موارد، قیمت پروژه ها و مصالح کشور ترکیه برای اقلیم کردستان مناسب تر است و ترکیه نیز با استفاده از این مزیت ها توانسه است سهم بیشتری از بازار کار اقلیم کردستان داشته باشد.

 

کانال تلگرام تجارت بان

اینستاگرام تجارت بان

امتیاز مطلب: 100%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه