صادرات 83 میلیاردی ترکیه به عراق طی 7 سال

شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ 873 0
صادرات 83 میلیاردی ترکیه به عراق طی 7 سال ترکیه در ردیف چهارمین کشوری قرار دارد که بیشترین میزان کالا را به عراق صادر می کنند.

به گزارش تجارت بان، بر اساس آمار و اطلاعات منتشر شده، کالاهای ساخت ترکیه 5.4 درصد از کل کالاهایی را تشکیل می دهد که وارد عراق می شود. همچنین در 7 سال اخیر، صادرات این کشور به عراق به 83 میلیارد دلار رسیده است.


مناار العبیدی کارشناس اقتصادی در این باره توضیح داد: اطلاعات و داده های موجود این موضوع را تایید می کنند که ترکیه در ردیف چهارمین کشوری است که بیشترین کالا را به عراق صادر می کند. در سال 2019 به میزان 10.5 میلیارد دلار کالا از ترکیه وارد عراق شده است در سال 202 این میزان تا حدودی کاهش یافته و به 9.14 میلیارد دلار رسیده است.


به گفته وی با مرور این داده ها، این موضوع مشخص می شود که با وجود چنین ارقام بزرگی، اما پول خرید این کالاها از سوی بانک های عراق حواله نمی شوند، بلکه تبادل پول بیشتر از راه صرافی ها صورت می گیرد که خارج از قانون و سیستم بازار ارز فعالیت می کنند.


العبیدی گفت: تخمین زده می شود که سالیانه 20 میلیارد دلار پول از عراق برای خرید کالا، تجارت، گردشگری و خرید ملک و زمین به ترکیه می رود./اتاق بازرگانی سلیمانیه

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه