افزایش صادرات کالا از مرز چذابه به عراق

سه شنبه ۱۵ تير ۱۴۰۰ 1025 0
افزایش صادرات کالا از مرز چذابه به عراق ۲۱۴ هزار تن کالای غیرنفتی در بهار امسال از مرز تجاری چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز به عراق صادر شد.

به گزارش تجارت بان، فرماندار دشت آزادگان  ارزش کالا‌های صادراتی به عراق را ۴۴ میلیون دلار بیان کرد و گفت:بیشتر این کالا‌ها تره‌بار، میوه، مواد لبنی، وسایل مکانیکی و مصالح ساختمانی بوده‌اند.

 

حمید سیلاوی  با بیان اینکه صادرات کالا از مرز تجاری چذابه به عراق در بهار سال گذشته همزمان با همه گیری ویروس کرونا صفر بود افزود:با بازگشایی مرز تجاری چذابه از مرداد ماه سال گذشته، صادرات کالا با رعایت شیوه‌های نامه‌های بهداشتی رو به افزایش بوده است.

 

فرماندار دشت آزادگان ابراز امیدواری کرد در ماه‌های آینده روند صادرات کالا از مرز چذابه در محدوده این شهرستان با رایزنی‌های مستمرو منظم با مقام‌های محلی و گمرکی عراق افزایش یابد.

 

سیلاوی افزود: مرز مسافری چذابه بر اساس مصوبه ملی و استانی مقابله با کرونا همچنان بسته است.

 

۲ مرز چذابه و شلمچه  در اربعین ۱۳۹۹ به علت مخاطرات و پیامد‌های ناشی از همه گیری ویروس کرونا بسته بودند، ولی این احتمال وجود دارد در صورت موافقت مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی ایران و عراق، امسال مرز‌های شلمچه و چذابه برای سفر زائران اربعین حسینی به کربلای معلا باز شوند./ صدا و سیما

 

 

امتیاز مطلب: 100%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه