صادرات 7 هزار تنی آبزیان از کردستان

پنجشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۰ 1177 0
صادرات 7 هزار تنی آبزیان از کردستان به گفته مدیر شیلات جهاد کشاورزی کردستان، سال گذشته 7 هزار تن انواع آبزیان از مرزهای رسمی استان صادر شده که حدود ۲۰ درصد از کل صادرات استان را به خود اختصاص داده است.


به گزارش تجارت بان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان، حمید حسین‌پور با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری نیز این میزان صادرات از استان انجام شود، اظهار کرد: بخش شیلات استان تاکنون برای هزار و ۲۹۵ نفر اشتغالزایی ایجاد کند.

 

وی افزود: در سه ماهه نخست امسال حدود یک‌هزار و ۴۵۰ تن انواع ماهیان خوراکی شامل قزل آلا، کپور ماهیان و ماهیان بومی، ۲۶۴ هزار قطعه  انواع ماهیان زینتی و ۴۸۰ هزار قطعه ماهی  آلا در استان تولید و تکثیر شده است.

 

مدیر شیلات جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: در سه ماه نخست امسال ۲ فقره تسهیلات ثابت  و سرمایه در گردش به مبلغ ۱،۲ میلیارد تومان به سه نفر از متقاضیان پرداخت شد که منجر به اشتغال چهار نفر شد.

 

حسین پور تولید و پرورش ماهی قزل آلا، صید و صیادی، تکثیر و پرورش ماهیان زینتی و پرورش زالو، تولید خوراک آبزیان و بسته بندی ماهی را از فعالیت‌های عمده شیلات استان عنوان کرد و یادآور شد: هم اکنون تعداد هفت تعاونی تولیدی و ۶ تعاونی صید و صیادی در زمینه تامین و تکثیر و پرورش آبزیان در استان فعالیت دارند.

 

وی بیان کرد: به منظور توسعه شیلات بهره‌گیری از منابع آبی پایاب سدها، رودخانه‌ها و منابع آبی خرد و دریاچه های پشت سدها، ایجاد استخرهای خرد کشاورزی، تعاونی‌های صیادی تکثیر و پرورش ماهیان ایجاد شده و تولید ماهیان سردآبی، خاویاری، زینتی، زالو و پرورش جلبک در این تعاونی‌ها مدنظر است.

 

مدیر شیلات جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه پیش بینی می‌شود در صورت همکاری سایر ادارات و ارائه تسهیلات کم‌بهره در برنامه هفتم حدود چهار هزار تن به تولیدات استان افزوده شود، گفت: هم اکنون ۱۶ فقره پروانه تاسیس با هدف تولید ۱۹۰ تن ماهی قزل آلا و ۲۰۰ هزار قطعه پرورش زالو در حال پیگیری است.

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه