اکران عمومی فیلم مستند کارگردان کرد در آمریکا

سه شنبه ۲۲ تير ۱۴۰۰ 903 0
اکران عمومی فیلم مستند کارگردان کرد در آمریکا اکران عمومی فیلم مستند «سبایا» به کارگردانی هوگر هیروری که برنده جایزه کارگردانی در فستیوال فیلم ساندنس شده بود از روز 30 جولای 2021 در آمریکا آغاز می شود.

به گزارش تجارت بان فرهنگی، فیلم مستند «سبایا» که به کارگردانی هنرمند کرد هوگر هیروری تولید شده، از روز 30 جولای 2021 در شهرهای نیویورک، لوس آنجلس و همچنین دیگر بازارهای هنری اکران عمومی می شود.

 

به نوشته این نشریه معتبر هنری، هوگر هیروری کارگردان این فیلم، جایزه بهترین کارگردانی را به خاطر این فیلم در جشنواره ساندنس آمریکا، که بزرگترین فستیوال فیلم های مستقل است، به دست آورد و همین امر امید دست اندرکاران آن به موفقیت های بیشتر را در اکران عمومی بیشتر کرده است.

 

فیلم مستند سبایا به مسئله زنان کرد ایزدی پرداخته که توسط نیروهای داعش به عنوان برده جنسی مورد استفاده قرار گرفتند. فیلم ماجرای تلاش محمود زیاد و تیم همراه او متشکل از ایزدیها را روایت می کند که به دنبال نجات زنان و دختران ایزدی از دست داعش هستند.

 

این فیلم ساز موفق کرد سه گانه مستند « سبایا»، «دختری که زندگی مرا نجات داد» و «خنثی گر مین» را درباره آثار واقعی جنگ ساخته است./ کردپرس

امتیاز مطلب: 100%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه