فایق محمدی

فایق محمدی خواننده سرشناس کردستان درگذشت

سه شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ 1264 0
فایق محمدی خواننده سرشناس کردستان درگذشت فایق محمدی خواننده و نوازنده شاخص سازهای باله‌بان و سرنا و همچنین بازیگر فیلم‌های بهمن قبادی، چشم از جهان فرو بست.

به گزارش تجارت بان، روز دوشنبه چهارم مرداد ماه جاری فایق محمدی به دلیل سکته مغزی در شهر سنندج در استان کردستان درگذشت و جهان موسیقی و هنر سینما را تنها گذاشت.

 

زنده یاد فایق محمدی در فیلم سینمایی «نیوه مانگ» چهارمین ساخته بهمن قبادی و با هدایت این کارگردان باتجربه سینما با بازیگران سرشناس سینمای ایران، از جمله هدیه تهرانی، گلشیفته فراهانی، حسن پورشیرازی، فرزین صابونی، استاد «محمد ناهید» اسطوره استوار موسیقی ملی کُردستان و نوازنده چیره‌دست تار و خواننده خوش صدا، «اسماعیل غفاری» (مامو) و «الله‌مراد رشتیانی» و نیز در فیلم سینمایی «آوازهای سرزمین مادری‌ام» با ایران قبادی، شهاب ابراهیمی، شیلان رحمانی و همچنین با دیگر هنرمندان نام‌آشنای سینمای کُردستان هم‌بازی بود.  

 

یکی از آثار زیبای فایق محمدی را بشنوید:

 

 

استاد فایق محمدی با صدای دلنشین و نوازندگی ماهرانه خود با سازهای باله‌بان و سرنا در حوزه تخصصی موسیقی شادمانه کُردستان، جایگاه ویژه، مهم و تأثیرگذاری داشت و در مجالس شادی آن دیار زرخیز موسیقی ناب، با اجرای هنرمندانه خود، لحظات ماندگاری را برای مردم خلق می‌کرد، شادی را در دلشان می‌انداخت و خنده را بر لبانشان جاری می‌ساخت.

 

امتیاز مطلب: 92%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه