صادرات ۲۹۱ میلیون دلار کالا از مرز مهران به عراق

دوشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۰ 506 0
صادرات ۲۹۱ میلیون دلار کالا از مرز مهران به عراق مهم ترین اقلام صادراتی از مرز مهران در 4 ماهه اول سال جاری، شامل مصالح ساختمانی، میوه و تره بار، محصولات پلاستیکی، صنعتی، شیشه و جام، لوازم خانگی و محصولات فلزی بوده است.

به گزارش تجارت بان به نقل از ایرنا، مدیر کل گمرک ایلام گفت: ۲۹۱ میلیون دلار کالا در چهار ماهه سال جاری از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

 

روح الله غلامی اظهار داشت: این میزان کالا با وزن ۵۹۴ هزار تن از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق صادر شده است.

 

وی به اقلام صادراتی مرز مهران در مدت یاد شده از مرز مهران اشاره کرد و افزود: مهم ترین اقلام صادراتی در مدت یاد شده شامل مصالح ساختمانی، میوه و تره بار، محصولات پلاستیکی، صنعتی، شیشه و جام، لوازم خانگی و محصولات فلزی بوده است.

 

مدیرکل گمرک استان ایلام با اشاره به میزان مجموع صادرات کالا از مرز مهران در سال گذشته بیان کرد: در این مدت و با توجه به محدودیت های کرونایی و تعطیلی چندماهه مرز ۵۵۳ میلیون دلار کالا از مرز بین المللی مهران به کشور عراق صادر شده است.

 

غلامی تاکید کرد: در این مدت ۹۰۷ هزار تن صادرات به کشور عراق از جمله آهن آلات، کاشی و سرامیک، پلاستیک، تره بار، سنگ آهن و محصولات پتروشیمی صورت گرفته است.

 

وی با اشاره به میزان محصولات کشاورزی در سال گذشته از مرز مهران افزود: سال گذشته بیش از ۱۲۵ هزار تن انواع محصولات کشاورزی(صیفی جات) به ارزش ۵۵ میلیون و ۶۸۷ هزار دلار از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

 

مدیرکل گمرک ایلام یادآور شد: فعالیت تجار ایرانی و عراقی در مرز مهران با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی انجام و در محیط گمرک نیز کلیه پروتکل های بهداشتی توسط پرسنل نیز به خوبی رعایت می شود.

 

غلامی با بیان اینکه ماموریت گمرگ بسیار گسترده است، اضافه کرد: گمرگ مبارزه با قاچاق، حمایت از واحدهای تولیدی، نظارت بر پروازهای خارجی و نظارت بر ورود کالاهای اولیه را برعهده دارد.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر تردد کامیون های صادراتی به مرز مهران در جریان و صادرات کالا بدون وقفه و مشکل خاصی در حال انجام است.

 

به گزارش ایرنا، شهر مرزی مهران در استان ایلام حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد پایتخت عراق فاصله دارد و امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.

 

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد.

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه