انتشار کتابی درباره مسعود بارزانی

دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ 549 0
انتشار کتابی درباره مسعود بارزانی کتاب «مسعود بارزانی، مرجع و مامن» به قلم «سعد هموندی» توسط انتشارات کاروان در اربیل عراق منتشر شد.

به گزارش تجارت بان به نقل از  مهر، کتاب «مسعود بارزانی، مرجع و مامن» به قلم سعد هموندی در ۳۳۷ صفحه و توسط انتشارات کاروان در اربیل عراق منتشر شد. کتاب به شیوه مستند و تحقیق سیاسی نگاشته شده و در آن نقش و جایگاه بارزانی در معادلات سیاسی منطقه و خاورمیانه مورد توجه قرار گرفته است.

 

کتاب از سه بخش اصلی تشکیل شده است. بخش اول به جنبه تاریخی زندگی سیاسی و پیشمرگانه مسعود بارزانی، بخش دوم به تحلیل دیدگاه و نظرات بارزانی نسبت به مسائل انسانی، سیاسی، اقتصادی، قانونی و موضوع‌های تروریسم، مخالفت‌های سیاسی، بهره کشی و مجازات سیاسی و حقوق پناهندگان سیاسی در اقلیم کردستان می‌پردازد. بخش سوم و پایانی کتاب نیز دیدگاه بارزانی را نسبت به مسئله کرکوک و کوردستانی بودن کرکوک و مرکزیت اقلیم کردستان در نقشه سیاسی خاورمیانه برجسته می‌کند.

 

در فصل دوم کتاب یکی از گفته‌های مسعود بارزانی برجسته شده است. در این گفتار بارزانی اشاره کرده است که: «باید از نظر سیاسی به توافق برسیم تا به حقوق بنیادی خود دست یابیم، البته با در نظر گرفتن حقوق دیگران، این نگرانی‌های همه را برطرف خواهد کرد.»

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه