نمایشگاه بین المللی کتاب سلیمانیه گشایش یافت

پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ 852 0
نمایشگاه بین المللی کتاب سلیمانیه گشایش یافت سومین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب سلیمانیه با حضور چند کشور خارجی از جمله ناشران ایرانی، کار خود را آغاز کرد.

به گزارش تجارت بان، در این دوره نمایشگاه که به مدت 10 رور ادامه دارد بیش از 100 ناشر داخلی و خارجی تازه ترین آثار چاپ شده خود را عرضه می کنند


این نمایشگاه با شعار "کتێب رووناکی ژیانە» (کتاب نور زندگی است) کار خود را آغاز کرده است.


در این مراسم مسئولان زیادی از اقلیم کردستان و کنسولگری کشورهای دیگر حضور داشتتند که می توان به؛ هوال ابوبکر استاندار سلیمانیه، محمد حمد سعید وزیر فرهنک اقلیم کردستان، مهدی شوشتری سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه و تعدادی از مسولان اتاق بازرگانی سلیمانیه، اشاره کرد.

 


در نمایشگاه کتاب سلیمانیه  علاوه بر ناشران داخلی، ناشرانی از کشورهای ایران، ترکیه، سودان، مصر، اردن، امارات، قطر، کویت، عربستان سعودی، سوئیس، دانمارک و چند کشور دیگر جدیدترین عناوین خود را به مخطابان عرضه می کنند.

 

همچنین برای اولین بار غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران با مدیریت خانه کتاب و ادبیات ایران، با عرضه بیش از ۸۰۰ عنوان کتاب از ۳۰ ناشر ایرانی در حوزه‌های مختلف دین، ادبیات، شعر، تاریخ، هنر، کودک و نوجوان و ... حضور فعالی دارد. رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق و چند ناشر ملی و استانی نیز غرفه‌های مستقلی در این نمایشگاه دارند.


پس از پایان مراسم افتتاحیه، وزیر فرهنگ و جوانان اقلیم کردستان و استاندار سلیمانیه با همراهی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران از غرفه خانه ادبیات ‌‌و کتاب ایران بازدید بعمل آوردند. در این بازدید سرکنسول جمهوری اسلامی ایران یک جلد قرآن نفیس به وزیر فرهنگ و جوانان اقلیم کردستان اهدا کرد.

 


برگزاری چند سمینار، برنامه فرهنگی و هنری از دیگر فعالیت های جانبی در این رویداد است.

 


این نمایشگاه از 18 تا 27 نوامبر (27 آبان تا 6 آذر 1400) از ساعت 10 صبح تا 10 شب پذیرای مخاطبان خود است.

 

برای مشاهده جزئیات بیشتر فیلم پایین را مشاهده کنید.

 


 

امتیاز مطلب: 100%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه