مشوق‌های صادراتی به چه میزان است؟

دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ 562 0
مشوق‌های صادراتی به چه میزان است؟ مدیر کل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت اظهار گفت: بیش از 9 هزار میلیارد ریال بودجه برای پرداخت مشوق‌های صادراتی در بسته حمایت از صادرات غیرنفتی سال۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است.

به گزارش تجارت بان، مدیر کل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران اظهار امیدواری کرد با ابلاغ و تخصیص بودجه‌های مشوق‌های صادراتی ۱۴۰۰ توسط سازمان برنامه و بودجه، حمایت و تشویق صادرکنندگان در جهت کاهش هزینه‌های حضور در بازارهای هدف و افزایش قدرت رقابت‌پذیری صادرکنندگان استمرار یافته و شرایط مساعدتر و آسان تری برای آنان فراهم شود. 

 

احسان قمری با اشاره به تصویب و ابلاغ بسته حمایت از صادرات غیرنفتی سال ۱۴۰۰ توسط ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: گسترش حمایت از صادرات به کشورهای همسایه و استفاده از ابزارهای تشویقی به منظور حضور در بازار اتحادیه اوراسیا از رویکردهای بسته حمایت از صادرات غیرنفتی بوده و تلاش می‌شود تا حمایت‌ها به گونه‌ای باشد که با استمرار حمایت از زیرساخت‌های صادراتی بخش بزرگتری از صادرکنندگان مورد حمایت قرار گیرند. 

 

وی افزود: در مجموع بیش از ۹۰۰۰ میلیارد ریال بودجه جهت پرداخت مشوق‌های صادراتی در بسته حمایت از صادرات غیرنفتی سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است که در قالب ۱۳ سرفصل و در سقف اعتبارات تخصیصی به صادرکنندگان پرداخت خواهد شد. 

 

دبیر کارگروه مشوق‌های صادراتی گفت: همچنین مبلغ ۴۰۰۰ میلیارد تومان نیز در قالب تسهیلات سرمایه در گردش صادراتی و با نرخ ترجیحی به صادرکنندگان تخصیص پیدا خواهد کرد. / سازمان توسعه تجارت ایران

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه