چه محصولاتی بیشتر به کردستان عراق وارد می شود؟

پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ 807 0
چه محصولاتی بیشتر به کردستان عراق وارد می شود؟ رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان اقلیم کردستان از افزایش تبادلات تجاری در گذرگاه های مرزی در مقایسه با گذشته خبر داد.

به گزارش تجارت بان، مصطفی شیخ عبدالرحمان درباره فعالیت های بازرگانی می گوید: اکنون تجار اقلیم کردستان با بازرگانان بسیاری از کشورها مانند ایران، ترکیه، امارات، کره، بلاروس و کشورهای اروپایی، به صورت رسمی همکاری و تعاملات تجاری دارند.


وی ادامه داد: در حال حاضر بازرگانان و سرمایه گذاران زیادی درخواست تمدید مجوزهای خود را ارائه داده اند.

 

چه کالاهایی بیشتر به اقلیم کردستان صادر می شود؟


رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان اقلیم کردستان با اشاره به حمایت و سیاست های دولت اقلیم کردستان از فعالیت های تجاری، تصریح کرد: اکنون بیشتر کالاهایی که به کردستان عراق وارد می شوند شامل؛ دارو، مصالح ساختمانی، مواد غذایی، پوشاک، تجهیزات و وسایل برقی، ادوات کشاورزی و آزمایشگاهی است.

 

عبدالرحمان گفت: اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان، تاسیس واحدهای تولیدی برای محصولات داخلی را در برنامه های خود دارد، تا صرفا متکی به واردات نباشیم به ویژه در حوزه صنایع غذایی. خوشبختانه در حال حاضر بیشتر محصولات کشاورزی بیش از نیاز داخلی بوده و این فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در این بخش است.


وی گفت: تیم اقتصادی دولت گام های خوبی برداشته است اما چیزی که مهم وقابل طرح است این که باید تسهیلات بیشتری برای واحدهای تولیدی فراهم شود، به ویژه در بحث تعرفه های گمرکی، مالیات، هزینه برق و ارائه خدمات دیگر که باید اقدام عملی در این موارد انجام شود./kdp

 

برای معرفی محصولات خود در اقلیم کردستان به زبان های کردی و فارسی اینجا را کلیک کنید.

امتیاز مطلب: 100%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه