راهکارهای افزایش صادرات به عراق

یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ 733 0
راهکارهای افزایش صادرات به عراق به باور رئیس اتاق بازرگانی اهواز، عواملی مانند تسهیل قوانین و رعایت کیفیت کالاها، به افزایش صادرات به عراق منجر می شود.

به گزارش تجارت بان، تسهیل قوانین و رویه‌های مربوط به حوزه تجارت از سوی مسوولان تصمیم گیرنده ایرانی و عراقی، به توسعه حجم صادرات غیرنفتی از مرزهای خوزستان منجر می‌شود.  

 

شهلا عموری با بیان اینکه توانمندی‌های بخش خصوصی در عراق رو به افزایش است، افزود: بازرگانان عراقی در راستای توسعه همکاری‌های همه جانبه و همچنین ایجاد رونق هرچه بیشتر مرزهای خوزستان آمادگی دارند و از این رو باید از ظرفیت‌های ایجادشده به خوبی بهره برد.

 

عموری با اشاره به سفر اخیر خود به عراق و دیدار با تجار این کشور تصریح کرد: رونق همه جانبه تجاری مرزهای خوزستان به همان اندازه که برای جمهوری اسلامی منافع قابل توجهی در پی دارد، برای طرف عراقی نیز سوددار است و از این رو باید از این شرایط به بهترین شکل برای توسعه روابط تجاری استفاده کرد.

 

وی ادامه داد: افزایش صادرات کالاهای ایرانی از طریق مرزهای خوزستان به عراق با استقبال تجار این کشور همراه است اما در این رابطه باید شرایط تجاری تسهیل شود.

 

رئیس اتاق بازرگانی اهواز عنوان کرد: تجار و واحدهای تولیدی ایران باید استاندارد کیفیت ویژه کالاهای صادراتی به کشور عراق رعایت کنند تا بتوانند کالای خود را در این کشور به فروش برسانند.

 

عموری گفت: صادرکنندگان ایرانی باید توجه داشته باشند که کاهش کیفیت در کالاهای صادراتی باعث ایجاد بی اعتمادی و گلایه تجار عراقی می‌شود و موضوع استاندارد همواره باید مورد توجه تجار ایرانی قرار گیرد./ ایسنا

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه