عراق طی 7 ماه 165 میلیون دلار طلا از ترکیه وارد کرد

جمعه ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ 477 0
عراق طی 7 ماه 165 میلیون دلار طلا از ترکیه وارد کرد عراق طی 7 ماه به ارزش 165 میلیون و 429 هزار دلار طلا از ترکیه خریداری کرده است و در کنار امارات، دو کشوری هستند که در میان کشورهای عربی بیشترین میزان طلا را از ترکیه وارد کرده اند. 

به گزارش تجارت بان، بر اساس اطلاعات و داده های منتشر شده وزارت بازرگانی ترکیه، واردات طلا و زیورآلات عراق از ترکیه طی 7 ماه اول سال جاری میلادی و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 48.5 درصد افزایش داشته است.


ترکیه تا پایان ماه گذشته میلادی 2 میلیارد و 916 میلیون و 544 هزار دلار طلا و سنگ قیمتی صادر کرده است و با این مقدار، طلا در میان سایر محصولات این کشور رتبه چهارم از میزان صادرات را به خود اختصاص داده است.


همچنین عراق در این مدت به ارزش 165 میلیون و 429 هزار دلار طلا از ترکیه خریداری کرده است و در کنار امارات، دو کشوری هستند که در میان کشورهای عربی بیشترین میزان طلا را از ترکیه وارد کرده اند. 


اما کشور آمریکا رتبه اول واردات طلا از ترکیه را به خود اختصاص داده است و طی 7 ماه، به ارزش 454 میلیون و 167 هزار دلار از ترکیه طلا خریداری کرده است.


در رتبه دوم واردات طلا از ترکیه، کشور بریتانیا قرار دارد که به ارزش 350 میلیون و 955 هزار دلار طلا از این کشور خریداری کرده است./گلی کردستان

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه