ترانزیت 3.7 میلیارد دلار از مرز باشماق

پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ 408 0
ترانزیت 3.7 میلیارد دلار از مرز باشماق در 5 ماهه اول امسال، 3 میلیارد و 700 میلیون دلار ترانزیت از مرز باشماق انجام شده که نسبت به مدت زمان مشابه 259 درصد افزایش داشته است.

به گزارش تجارت بان، خالد جعفری، اظهار کرد: اقدامات بسیار خوبی در مرزهای استان به ویژه در مرز باشماق انجام شده است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان خاطرنشان کرد: جدای از کاهش صادرات رتبه اول را در 5 ماهه امسال در بخش ترانزیت داشتیم.

 

جعفری تصریح کرد: 3 میلیارد و 700 میلیون دلار ترانزیت در 5 ماهه امسال در مرز باشماق انجام شده که نسبت به مدت زمان مشابه 259 درصد افزایش داشته است.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته یک میلیارد دلار صادرات در مرز باشماق انجام شده گفت: این میزان صادرات نسبت به مدت زمان مشابه 200 درصد رشد داشته است.

 

وی میزان واردات از مرز را در سال گذشته 52 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: نسبت به 5 ماهه سال گذشته در حوزه واردات کالا 148 درصد افزایش داشته‌ایم.

 

معاون هماهنگی امور افتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان  تصریح کرد: 37 میلیون دلار از این 52 میلیارد دلار مربوط به واردات مرزنشینان بوده است.

 

جعفری از کسب رتبه اول استان در فعالیت‌های مرزی خبر داد و گفت: این میزان واردات مرزی 60 میلیارد تومان تخفیف سود بازرگانی داشته که در بین مرزنشینان توزیع شده است.

 

وی در مورد ترانزیت کالا از مرزها هم گفت: اگر بدانیم ترانزیت روی تولید تاثیر منفی می‌گذارد مانع خواهیم شد ولی بر اساس آمار موجود ترانزیت درآمدزا است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان با بیان اینکه مدیریت انبارها در مرز به عهده گمرک است، اضافه کرد: قرار بود اقداماتی در زمینه انبارهایی که در مرز وجود دارد توسط انبارهای عمومی انجام گیرد که بخشی از این اقدامات انجام شده است.

 

جعفری تصریح کرد: در خصوص محوطه اصلی وظایفی برای انبارهای عمومی تعریف شده که باید انجام شود و زیرساخت‌های لازم در این محوطه ایجاد شود.

 

وی خاطرنشان کرد: گزارشاتی مبنی بر گرفتن وجوهات خارج از قوانین در مرز به ما رسیده که انتظار داریم هرچه سریع‌تر در این زمینه بررسی‌ها و اقدامات لازم انجام شود./فارس

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه