رشد۱۶۷ درصد ی ترانزیت وزنی کالا از مرز باشماق

شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ 473 0
رشد۱۶۷ درصد ی ترانزیت وزنی کالا از مرز باشماق درنیمه نخست امسال بیش از سه میلیارد و ۷۲۶ میلیون و ۴۷۰ هزار دلار از مرز بین‌المللی باشماق مریوان تزانزیت شد.

به گزارش تجارت بان،خلیل حیدری با اشاره به اینکه مرز باشماق مریوان تنها مرز ترانزیتی استان است، افزود: میزان ترانزیت داخلی مبداء، خارجی مبداء و خارجی مقصد که در نیمه نخست امسال از گمرک باشماق انجام شده یک میلیون و ۷۱۱ هزار و ۱۵۴ تن کالا بوده است.

 

حیدری گفت: این میزان ترانزیت انجام شده در ۶ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته از لحاظ وزنی ۱۶۷ درصد و از نظر ارزش دلاری هم ۱۵۷ درصد رشد داشته است.

 

وی با بیان اینکه از مجموع ترانزیت انجام شده استان ۷۰۵ هزار و ۲۶ تن آن به ارزش بیش از ۲ میلیارد و ۲۸۰ میلیون رالد ترانزیت خارجی مقصد است، افزود: میزان ترانزیت داخلی و خارجی مبداء هم طی این مدت از مرز باشماق به ترتیب ۳۹ هزار و ۷۷۳ تن و ۹۶۶ هزار و ۳۵۵ تن بوده است.

 

وی گفت: مجموع صادرات خروجی طی نیمه نخست امسال از گمرکات استان هم یک میلیون و ۱۵۹ هزار و ۴۵۳ تن بوده که ارزش دلاری این میزان کالای صادر شده بیش از ۴۹۸ میلیون و ۷۹۹ هزار دلار بوده است.

 

ناظر گمرکات کردستان افزود: از کل صادرات انجام شده ۵۲۶ هزار و ۲۳۸ تن کالا به ارزش بیش از ۲۱۷ میلیون و ۸۸۲ هزار دلار مربوط به صادرات از گمرکات استان بوده است./صدا و سیما

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه