کارگردان کردستانی جایزه بزرگ بهترین فیلم ونیز را کسب کرد

چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ 510 0
کارگردان کردستانی جایزه بزرگ بهترین فیلم ونیز را کسب کرد ارسلان امیری از فیلمسازان برجسته کردستانی با فیلم «زالاوا» موفق به کسب جایزه بزرگ بهترین فیلم هفتاد و هشتمین فستیوال بین‌المللی فیلم ونیز شد.

به گزارش تجارت بان، فیلم سینمایی «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری یکی از فیلمسازان کُردستانی در نخستین حضور جهانی خود، در هفتاد و هشتمین فستیوال بین‌المللی فیلم ونیز به عنوان یکی از هفت فیلم بخش رقابتی هفته منتقدین این فستیوال به نمایش درآمد.

 

وی افزود: این فیلم نخستین ساخته بلند ارسلان امیری و تنها نماینده سینمای ایران در این دوره از جشنواره ونیز بود و توانست جایزه نخست بخش مستقل‌ هفته منتقدان (جایزه بزرگ بهترین فیلم) و همچنین جایزه بهترین فیلم از نگاه هیات داوران انجمن بین المللی منتقدان فیلم (فیپرشی) را به خود اختصاص دهد.

 

مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه این فیلم که به تهیه‌کنندگی‌ سمیرا و روح‌الله برادری در کردستان فیلمبرداری شده است، بیان کرد: نوید پورفرج، پوریا رحیمی سام و هدی زین‌العابدین، باسط رضایی، شاهو رستمی، فریدون حامدی از جمله بازیگران این فیلم هستند./کردپرس

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه