مذاکرات سوریه و عراق برای افزایش سطح مبادلات تجاری دو کشور

چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ 415 0
مذاکرات سوریه و عراق برای افزایش سطح مبادلات تجاری دو کشور وزیر صنایع سوریه در دیدار با هیئتی از وزارت صنایع و معادن عراق بر افزایش سطح مبادلات تجاری و سرمایه گذاری صنعتی میان دو کشور تأکید کرد.

به گزارش تجارت بان،زیاد صباغ، وزیر صنایع سوریه با یک هیئت فنی از وزارت صنایع و معادن عراق درباره نتایج بازدید های این هیئت از تعدادی از شرکت های صنعتی دولتی وخصوصی سوریه به بحث و گفتگو پرداخت.

 

وزیر صنایع سوریه در این دیدار بر اهمیت فعال سازی بخش های ارتباط و تماس میان وزارتخانه های دو کشور، افزایش سطح همکاری در زمینه تبادل تجربیات فنی ، مبادله تجاری و سرمایه گذاری مشترک و همکاری صنعتی با هدف دستیابی به رشد و تکامل اقتصادی میان کشور تأکید کرد.

 

اعضای هیئت عراقی هم بر تمایل و علاقه شان برای انتقال تجربیات سوریه در زمینه های بازسازی شرکت های نساجی، توسعه بخش صنعت پوشاک و فعال سازی همکاری صنعتی و تجاری دوجانبه میان دو کشور تأکید کردند.

 

هیئت عراقی در این دیدار از فرصت های سرمایه گذاری موجود در وزارت صنایع سوریه که شامل 38 مرکز صنعتی که فعالیت آنها متوقف و یا به علت اقدامات خرابکارانه تخریب شدند و نیز مشارکت شرکت ها و افراد از بخش های خصوصی و دولت دوست برای بازسازیی و راه اندازی آنها مطلع شد.

 

این دیدار پس ازبازدیدهای هیئت عراقی از تعداد از شرکت هایی که در زمینه نساجی و تولید پوشاک فعالیت دارند، برگزار شد.

 

سفرهیئت عراقی به سوریه در چارچوب اجرای توافقنامه ای که ژوئیه گذشته میان وزارت صنایع سوریه وصنایع و معادن عراق امضا شد، صورت گرفت ./ باشگاه خبرنگاران جوان

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه