لغو ممنوعیت واردات برنج

سه شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ 430 0
لغو ممنوعیت واردات برنج معاون فنی گمرک ایران از لغو ممنوعیت فصلی واردات برنج به کشور خبر داد.

به گزارش تجارت بان، «مهرداد جمال ارونقی» گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، وزارت جهاد کشاورزی نسبت به لغو ممنوعیت فصلی واردات برنج اقدام کرده است.

 

وی اظهار داشت: پس از پیگیری های گمرک ایران، وزارت جهاد کشاورزی با توجه به پایان فصل برداشت برنج، مطلوب بودن فضای نگهداری محموله های وارد شده به بنادر و گمرکات کشور و جلوگیری از فساد احتمالی کالا، با هدف ایجاد تعادل و ثبات بازار، لغو ممنوعیت فصلی برنج را به وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ کرد.

 

او با بیان اینکه واردکنندگان این کالا می توانند از امروز نسبت به ترخیص محموله های موجود در گمرک با رعایت مقررات اقدام کنند، تصریح کرد: ۱۵ هزار تن برنج که از زمان ترخیص قبل از ممنوعیت فصلی در گمرکات باقی مانده بود و ۸۵ هزار تن برنج وارداتی که پس از آغاز ممنوعیت به بنادر کشور رسیده اند اما مجوز خروج از گمرکات را نداشتند، از امروز قابلیت ترخیص خواهند داشت.

 

ارونقی تاکید کرد: گمرک ایران طی چند روز گذشته با انعکاس موضوع رسوب برنج در گمرکات کشور از مراجع نظارتی، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست لغو ممنوعیت فصلی برنج را کرده بود.

 

در آغاز آبان ماه نیز سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان از آزاد شدن ثبت سفارش واردات برنج به دلیل ضرورت تامین نیاز کشور و تنظیم بازار خبر داده بود.

 

 واردات برنج در فصل برداشت با هدف حمایت از تولیدکنندگان داخلی، ممنوع است و اجازه ترخیص و ورود این محصول به کشور وجود ندارد./ایرنا

 
 
 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه