برگزاری نمایشگاه نقاشی به مناسبت مبارزه با خشونت علیه زنان

دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ 1096 0
برگزاری نمایشگاه نقاشی به مناسبت مبارزه با خشونت علیه زنان «هیرو شیخه»، هنرمند اهل کردستان ایران ، عصر روز شنبه ۲۰ آذرماه ۱۴۰۰، تعدادی از تابلوهای نقاشی خود را بە نمایش گذاشت.

به گزارش تجارت بان،این نمایشگاه که از ۱۳ تابلو با استفاده از «رنگ اکرلیل روی بوم» تشکیل‌شده است، در چارچوب پروژه‌ای تحت عنوان «هیلان» برای حمایت از هنرمندان خلاق، با همکاری «موسسه‌ی گوته‌ی آلمان»، «سیوگالری»، و «آموزشگاه فرمینگ عکاسی رسانه‌ای» در گالری این آموزشگاه در حالی برگزاری است.

 

هیرو شیخه در آغاز گشایش این نمایشگاه در یک نشست خبری  اظهار کرد: من طرحی آماده کرده بودم که می‌خواستم برای مدتی به خانه‌ی امن زنان بروم و از نزدیک درد و آلام آنان را با تابلوهای عجین بکنم، یا آنان بتوانند از طریق این هنر، سخن خود را بیان کنند. اما متأسفانه این برایم میسر نشد و تلاش کردم از طریق خیال‌پردازی خود را به‌جای این زنان احساس کرده و رنج‌های آنان را این‌گونه به تابلوهایم انتقال بدهم.

 

هیرو، متولد شهر اشنویه در کردستان ایران است او در رشته نقاشی از دانشکده‌ی هنرهای زیبای دانشگاه صلاح‌الدین اربیل در اقلیم کردستان فارغ‌التحصیل شده است و از ۱۵ سال  پیش در این رشته‌ی هنری فعال است.

 

شیخه تاکنون سه نمایشگاه انفرادی در اربیل برگزار کرده است.

 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه