راه اندازی پایانه مرزی صادرات محصولات کشاورزی در کردستان

دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ 684 0
راه اندازی پایانه مرزی صادرات محصولات کشاورزی در کردستان به گفته مدیر سازمان تعاون روستائی کردستان، بر اساس اعلام نیاز استان و ظرفیت صادرات محصولات کشاورزی، اولین پایانه تخصصی صادراتی محصولات کشاورزی در مریوان راه‌اندازی می شود.

به گزارش تجارت بان، پیمان اسکندری گفت: جهاد کشاورزی، تعاون روستائی، بانک های عامل و حتی استانداری استان ضمن همکاری و تعامل، دوشا دوش هم تلاش خواهند کرد تا این پایانه با تمام تجهیزات مورد نیاز راه اندازی و آرزوی دیرینه استان مبنی بر داشتن یک پایانه مجهز، خصوصا در زمینه عرضه محصولات کشاورزی تحقق یابد و تحول عظیمی در بخش کشاورزی به وجود آورد که به موجب آن محصولات ایرانی، رقابت‌پذیری بیشتری در بازارهای بین‌المللی داشته باشد.

 

وی با تأکید بر الزامات راه اندازی بازارچه مرزی در شهرستان مریوان، اظهار کرد: این بازارچه تقریباً وارد فاز تاسیس شده  و باید برای فعالیت و رونق آن همه مسئولان استان با جدیت تلاش کنند.

 

مدیر سازمان تعاون روستائی کردستان در ادامه بر ضرورت توجه به کیفیت محصولات تولیدی برای صادرات تأکید کرد و افزود: کردستان در حوزه صادرات کالاهای غیرنفتی ظرفیت‌های خوبی دارد چرا که سال گذشته بالغ بر یک میلیون تن صادرات محصولات کشاورزی از طریق 2 مبانی خروجی باشماق و سیرانبند داشته ایم که این مهم می طلبد تا توان حداکثری خود را جهت تاسیس هر چه زودتر این پایانه بکار گیریم.

 

اسکندری ادامه داد: طراحی پایانه و تجهیزات آن به گونه ایست که تمامی مراحل سورتینگ، شستشو، بسته بندی و انجماد محصولات در سردخانه، در داخل پایانه صورت خواهد گرفت و بدون توقف محصولات به خارج از کشور صادر می‌شوند که  این مهم هم در تسهیل و روانسازی روند صادرات و هم کاهش قابل توجه ضایعات بسیار تاثیرگذار است./کردپرس

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه