راه‌اندازی پایانه صادراتی در آذربایجان غربی

سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ 433 0
راه‌اندازی پایانه صادراتی در آذربایجان غربی وزیر جهاد کشاورزی از راه اندازی پایانه صادراتی در استان آذربایجان غربی با همکاری استانداری خبر داد.

به گزارش تجارت بان، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه سفر به شهر ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: احداث پایانه صادراتی محصولات کشاورزی از سیاست‌هایی که در دستور کار مسؤولان استان قرار گرفته است.

 

وی گفت: برندسازی در زمینه تولید عسل و ایجاد صنایع سورتینگ و بسته بندی و اخذ تسهیلات مورد نظر آن از دیگر موارد لازم الاجرا است.

 

وزیر جهاد کشاورزی همچنین با اشاره به مشکل برندسازی در زمینه تولید عسل در آذربایجان غربی افزود: آذربایجان غربی ۴۲ درصد عسل کشور را تامین می‌کند ولی از برند شاخصی در کشور برخوردار نیست و سازمان تعاون روستایی برنامه خوبی را در این زمینه در دستور کار خود دارد.

 

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه دغدغه صادرات سیب درختی آذربایجان غربی تا حدودی رفع شده است، اضافه کرد: در زمینه صادرات سیب استان به کشورهای هدف، مذاکراتی در راستای هموار شدن مسیر صادرات انجام گرفته است به طوری که از ۸۰۰ هزار تن سیب درختی استان ۱۵۰ تن هزار تن ممتاز صادراتی است و ۲۸۰ هزار تن آن باقی مانده است./فارس

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه