محدودیت های تردد مسافران خارجی به کشور

دوشنبه ۶ دى ۱۴۰۰ 485 0
محدودیت های تردد مسافران خارجی به کشور دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا درباره این که ورود مسافر از چه کشورهای ممنوع است، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش تجارت بان، حسین قاسمی،  درباره محدودیت‌ها ورود اتباع خارجی به ایران گفت: یک سری محدودیت در ترددهای مرزی ابلاغ شده است و ممنوعیت ورود مسافر از ۱۲ کشور در نظر گرفته شده است، این ۱۲ کشور شامل ۸ کشور آفریقایی که منشاء عامل سویه امیکرون هستند و همچنین ۴ کشور اروپایی که سویه امیکرون در این کشورها گردش بیشتری نسبت به سایر کشورها داشته است.

 

وی با بیان اینکه در جلسه روز گذشته ستاد ملی مقابله با کرونا وزارت بهداشت اعلام کرد ۱۱۰ کشور درگیر سویه امیکرون هستند، تصریح کرد: ما در مورد مرزهای زمینی که با کشورهای همسایه داریم محدودیت ۱۵ روزه‌ای را در نظر گرفته‌ایم. این محدودیت شامل ۷ گروهی که دارای ضرورت هستند کمافی‌السابق نمی‌شود. ورود این ۷ گروه نیز براساس رعایت پروتکل‌ها و الزامات بهداشتی صورت می‌گیرد و برای سایر گروه‌ها نیز در حال حاضر ممنوعیت ورود در نظر گرفته شده است.

 

دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی  و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا خاطرنشان کرد: در مورد ورود مسافران از سایر کشورها نیز مقرر شد همراه داشتن کارت واکسیناسیون و تست پی‌سی‌آر منفی برای آنها الزامی باشد. همچنین رعایت پروتکل‌ها و بهداشت فردی و اجتماعی نیز الزامی است و افراد مشکوک شناسایی شده و از آن‌ها تست فوری اخذ می‌شود همچنین در صورت نیاز از این افراد تست پی‌سی‌آر اخذ خواهد شد و در نهایت اگر مشکلی داشتند به قرنطینه منتقل خواهند شد.

 

برای اطلاع از گروه های مجاز سفر به ایران، اینجا را کلیک کنید.

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه