امارات چه میزان در کردستان عراق سرمایه گذاری کرده است؟

چهارشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۰ 589 0
امارات چه میزان در کردستان عراق سرمایه گذاری کرده است؟ شرکت های اماراتی حضور گسترده ای در بخش های مختلف بازرگانی، کشاورزی، گردشگری، مسکونی، انرژی و... کردستان عراق دارند و سرمایه گذاری های بسیاری در این بخش ها انجام داده اند. 

به گزارش تجارت بان، تعداد زیادی از شرکت های اماراتی در حوزه کشاورزی اقلیم کردستان به فعالیت اشتغال دارند و قرار است به زودی شرکت های بیشتری هم حضور یابند.

 

 مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان در سفر اخیر خود به امارات، در چند نشست مهم در خصوص سرمایه سرمایه گذاری در کردستان عراق شرکت کرد.


«حسین محمد کریم»، سخنگوی وزارت کشاورزی کردستان عراق در این باره اظهار کرد: روابط با امارات در سطح بسیار خوبی قرار دارد  و یک هیئت از این کشور به منظور انجام کارهای مشترک، به اقلیم کردستان سفر کرده بودند.


وی از تشکیل یک کمیته مشرک میان دو طرف خبر داد و گفت: هدف از این اقدام، سرمایه گذاری در پروژه های کشاورزی کردستان عراق است.


بر اساس این گزارش، شرکت های اماراتی هم به صورت مستقیم و همچنین در قالب سرمایه گذاری مشترک در کردستان عراق مشغول به فعالیت هستند. 


سرمایه گذاری مستقیم امارات در استان اربیل در بخش مسکن 142.865 میلیون دلار، در حوزه گردشگری 2.384 ملیارد دلار و با مجموع سایر بخش ها،  این کشور 3 میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم در اربیل انجام داده است.


میزان سرمایه گذاری در پروژه های مشترک میان امارات و اقلیم کردستان در استان دهوک در حوزه کشاورزی 400 میلیون دلار، در اربیل در بخش بازرگانی 5.559 میلیون دلار و در سلیمانیه 11.555 میلیون دلار است.


همچنین 2 شرکت بزرگ انرژی از جمله دانا گاز در بخش نفت و گاز کردستان عراق مشغول به فعالیت هستند.

امتیاز مطلب: 100%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه