توسعه روابط تجاری اقلیم کردستان عراق با قطر

پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ 446 0
توسعه روابط تجاری اقلیم کردستان عراق با قطر گسترش صادرات محصولات کشاورزی اقلیم کردستان و همچنین صادرات گاز از اولویت‌های دیدار نخست وزیر کردستان عراق با مقام‌های قطری در راستای تقویت زیرساخت اقتصادی بوده است.

به گزارش تجارت بان، در نشست نخست وزیر اقلیم کردستان و امیر ‌قطر، تصمیم به تشکیل تیم‌های مشترک در زمینه‌های مورد توافق برای اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری‌ گرفته شد.


دارا رشید، وزیر برنامه ریزی دولت اقلیم کردستان در این باره اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در بخش‌های اقتصاد، بازرگانی و صنعت، کشاورزی و انرژی محورهای اصلی گفتگو با مقام‌های قطری بوده‌ و امیر قطر خواستار سرمایه‌‌‌گذاری در اقلیم کردستان به ویژه در زمینه نفت و گاز شده است.

 

همچنین در دیدار دیگر نخست وزیر اقلیم کوردستان با وزیر بازرگانی و صنعت قطر، تقویت مبادلات تجاری مورد بررسی قرار گرفت
در این دیدار توسعه روابط دو جانبه میان اقلیم کردستان و قطر به ویژه در زمینه‌های بازرگانی و صنعت بررسی شد و تقویت مبادلات تجاری میان طرفین مورد گفتگو قرار گرفت.


دکتر سامان شالی، کارشناس امور بین‌الملل وی روابط با قطر را به عنوان کشوری که از حمایت بین‌المللی برخوردار است برای اقلیم کردستان سودمند دانست و با اشاره به اینکه قطر در آینده‌ای نزدیک در اقلیم کردستان کنسولگری افتتاح می‌کند، تاکید کرد که آن کشور از لحاظ تامین گاز طبیعی برای کشورهای منطقه حائز اهمیت است.


شالی، گفت:  دوحه در نظر دارد تا از طریق اقلیم کردستان به ترکیه و از آنجا به اروپا گاز طبیعی صادر کند و این بر تقویت جایگاه اقتصادی اقلیم کردستان در منطقه تاثیرگذار است.


گسترش صادرات محصولات کشاورزی اقلیم کردستان از اولویت‌های دیدار نخست وزیر با مقام‌های قطری در راستای تقویت زیرساخت اقتصادی بوده است./کردستان 24
 

امتیاز مطلب: 100%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه