ساخت بازارچه‌های فروش صنایع دستی در منطقه اورامانات و شهرهای مجاور

سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ 801 0
ساخت بازارچه‌های فروش صنایع دستی در منطقه اورامانات و شهرهای مجاور معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه از احداث بازارچه های دائمی فروش صنایع دستی در منطقه اورامانات خبر داد.

به گزارش تجارت بان، حسین ویسی ،ثبت جهانی منطقه اورامانات را فرصتی مهم برای ارائه و صادرات صنایع دستی استان دانست و افزود:  با توجه به ثبت جهانی منظر فرهنگی اورامانات ، مذاکراتی را با پایگاه این منطقه و همچنین با شهرداری‌های  شهرهای منطقه در خصوص بحث توسعه و ترویج صنایع دستی  انجام داده ایم که در این راستا هدفمان این است که محصولات تولیدی تلاشگران این عرصه را ضمن معرفی گردشگران به دیگر نقاط کشور و دنیا صادر کنیم .

 

وی تصریح کرد: با ثبت جهانی منطقه اورامانات قطعا این منطقه  بیش از پیش مورد توجه قرار خواهد گرفت  و مقصد گردشگران می شود ، سعی داریم علاوه بر ایجاد بازارچه های صنایع دستی  در حوزه مشاغل خانگی مرتبط با صنایع دستی ساماندهی وبرنامه ریزی های مناسبی را برای فعالان این عرصه  انجام دهیم .

 

ویسی  تاکید کرد: علاوه بر گسترش و ساماندهی صنایع دستی ،  در صدد این هستیم که یک اطلس صنایع دستی را هم با کمک پایگاه منظر جهانی اورامانات تهیه کنیم ، اما به عقیده ما اگر این اطلس را در سطح استان کرمانشاه انجام دهیم تاثیرات بیشتری دارد زیرا مسیرهای اصلی گردشگری برای ما حائز اهمیت است و ظرفیت بالایی دارند برای اینکه بتوانیم در حوزه صنایع دستی بیشتر فعالیت کنیم .

 

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان تصریح کرد :در حال حاضر برند سازی صنایع دستی در کشور مورد توجه ویژه قرار گرفته این بطوری که مهمترین موضوع در منطقه اورامانات این است که یکی از تولیدات بومی منطقه را برای ثبت ملی به شورای راهبردی شهرها و روستاهای ملی معرفی کرده ایم و در این شورا ، هم فرماندار پاوه و هم مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان حضور داشتند و دفاع خوبی از این موضوع انجام دادیم که امیدواریم با ثبت ملی روستاها و شهرهای منطقه ، بتوانیم زمینه برندسازی ملی را برای تولیدات صنایع دستی استان فراهم کنیم که بدون شک می تواند به رشد صنایع دستی ، فروش  و صادرات آن کمک شایانی کند .

ویسی واقع شدن پاوه در مسیر گردشگری و همچنین همجواری با اقلیم کردستان  عراق را یکی از مهمترین  مزیت های این شهرستان عنوان کرد و افزود : با توجه به اشتراکات فرهنگی که با کردستان عراق داریم فرصت مناسبی است که بحث فروش و صادرات صنایع دستی را جدی تر دنبال کنیم و علاوه بر شهرستان  پاوه  در مناطق غربی استان شهرهای قصرشیرین ،سرپل ذهاب و گیلان‌غرب  همین برنامه را در بحث فروش صنایع دستی دنبال خواهیم کرد.

 

وی تصریح کرد: با گسترش و احداث بازارچه های دائمی صنایع دستی می توانیم  مشارکت فعالان اقتصادی و تجار را نیز در  زمینه صادرات این محصولات داشته باشیم .

 

ویسی  احداث بازارچه های دائمی فروش محصولات و صنایع دستی را منوط به همکاری شهرداری های این شهرها عنوان کرد و گفت :اگر شهرداری‌ها همکاری کنند و زمین و مکان مناسب را در اختیار ما قرار دهند قطعا می توانیم هر چه سریعتر نسبت به احداث این بازارچه ها اقدام کنیم و بدون شک بخشی از منافع فرهنگی و اقتصادی این کار به خود شهرداری‌ها بر خواهد  گشت./ایلنا

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه