قباد طالبانی و وزیر خارجه‌ی یونان موضوع صادرات نفت و گاز اقلیم کردستان را مورد تبادل‌نظر قرار دادند

یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ 377 0
قباد طالبانی و وزیر خارجه‌ی یونان موضوع صادرات نفت و گاز اقلیم کردستان را مورد تبادل‌نظر قرار دادند قباد طالبانی معاون نخست‌وزیر اقلیم کردستان روز شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ در حاشیه‌ی همایش بین‌المللی اقتصادی دلفی در یونان با نیکوس دندیاس وزیر امور خارجه‌ی این کشور در مورد موضوع انرژی و توسعه‌ی روابط اقتصادی اقلیم کردستان و یونان گفتگو کردند.

به گزارش تجارت بان، در بخشی از این دیدار جایگاه اقلیم کردستان در خصوص نفت و گاز کردستان مورد تبادل‌نظر قرار گرفت

 

وزیر خارجه‌ی یونان در ادامه‌ی این گفتگو با تأکید کرد که کردستان در مورد صدور نفت و گاز بە کشورهای اروپایی از فرصتی تاریخی برخوردار است.

 

قباد طالبانی در این با اشاره به این فرصت گفت که اما دولت اقلیم کردستان و دولت فدرال عراق در مورد موضوع نفت و گاز اختلاف دارند و به همین خاطر لازم است ابتدا  موضوعات قانونی میان دولت اقلیم کردستان و دولت فدرال حل گشته تا اقلیم کردستان بتواند بدون مشکل با موضوع منابع طبیعی تعامل نماید.  

 

معاون نخست‌وزیر همچنین بر ارائه‌ی تسهیلات لازم از سوی دولت اقلیم کردستان برای سرمایەگذاران در ابعاد صنعتی، کشاورزی و گردشگری و تولید در اقلیم کردستان تأکید کرد.

 

در ادامه‌ی این دیدار که با حضور امید صباح رئیس دیوان شورای وزیران، امل جلال رئیس سازمان گردشگری کردستان ، دابان شدله جانشین اداره‌ی روابط خارجی اقلیم کردستان ، به فرایند تشکیل دولت آینده‌ی عراق پرداخته شد و طرفین در موردتفاهم بیشتر عراقی‌ها هم‌عقیده بودند و تأکید کردند که تداوم اختلافات فرایند تشکیل دولت را بە‌ تأخیر انداخته و ثبات عراق را به‌به خطر خواهد انداخت./باس نیوز

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه