سال ۱۴۰۰، سال رکورد زنی صادرات کالا از مرز مهران

چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ 457 0
سال ۱۴۰۰، سال رکورد زنی صادرات کالا از مرز مهران مدیرکل گمرکات استان ایلام گفت: در سال ۱۴۰۰ بالاترین وزن صادراتی در ۵ سال اخیر در مرز بین‌المللی مهران ثبت شد که حاکی از رشد صادرات و توسعه مراودات مرزی در این مرز بوده و نویدبخش روزهای بهتر برای تجارت استان می‌دهد.

به گزارش تجارت بان،روح‌الله غلامی، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ مجموع صادرات از گمرکات استان ایلام  و مرز مهران ۲میلیون و ۲۷۰ هزار تن به ارزش ۱ میلیارد و ۱۶۱ میلیون دلار بوده است که نسبت به مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۱۱۶  درصد  و از نظر وزن ۱۲۱  درصد رشد داشته است.

 

وی با بیان اینکه محصولات کشاورزی به وزن ۲۴۸ هزار تن به ارزش ۷۴ میلیون دلار از کل صادرات را شامل شده است، گفت: عمده کالاهای صادراتی شامل سنگ ،کاشی ، سرامیک ، آهن‌آلات ، محصولات فلزی ،تره‌بار ،محصولات پتروشیمی ،سنگ آهن ، کلینکر سیمان ، محصولات پلاستیکی ، شیشه و محصولات آن ، خودرو و قطعات آن را شامل می‌شود.

 

مدیرکل گمرک استان ایلام با بیان اینکه در این مدت تعداد  ۱۰۳ هزار کامیون و تریلر وارد مرز مهران شده که رشد ۱۰۶  درصدی نسبت به مدت مشابه داشته است، گفت: در این مدت تعداد ۴۰۰۰  کامیون ترانزیتی  و به وزن  بیش از ۱۰۰ هزارتن کار تشریفات قانونی آن انجام که رشدی ۱۶۵ درصدی را نشان می‌دهد.

غلامی تصریح کرد: در ۵ ماهه آخر منتهی به اسفند ماه مجموع صادرات هر ماه بیش از یکصد میلیون دلار بوده که اوج آن در اسفندماه با بیش از ۱۵۵ میلیون دلار رکورددار سال ۱۴۰۰ است.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه  در سال ۱۴۰۰ بالاترین وزن صادراتی در ۵ سال اخیر ثبت شده که حاکی از رشد صادرات و توسعه مراودات مرزی در مرز بین المللی بوده و نوید روزهای بهتر برای تجارت استان می دهد.

 

غلامی با بیان اینکه درآمد کل گمرک مبلغ ۱۶۱ میلیارد و ۲۶۹ میلیون ریال بوده است، گفت: درآمد کل سه سال اخیر  ۶ برابر درآمد ۱۶ ساله منتهی به سال ۱۳۹۷ است./ایسنا

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه