ترددبیش از ۵۵ هزار دستگاه ناوگان باری به پایانه‌های مرزی کرمانشاه

شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ 399 0
ترددبیش از ۵۵ هزار دستگاه ناوگان باری به پایانه‌های مرزی کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از تردد بیش از ۵۵ هزار دستگاه ناوگان باری به پایانه‌های مرزی استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش تجارت بان، فریبرز کرمی اظهار کرد: طی ۲ ماهه نخست سال جاری در مجموع ۵۵ هزار و ۴۲۸ دستگاه ناوگان باری در پایانه‌های مرزی استان کرمانشاه تردد کرده‌اند.

 

وی افزود: پایانه مرزی پرویزخان در شهرستان قصرشیرین بزرگترین شاهراه اقتصادی ایران به عراق است که بیشترین حجم صادرات کالاهای غیرنفتی کشور از این گذرگاه بین‌المللی صادر می‌شود و تعداد ناوگان ورودی به پایانه مرزی پرویزخان طی سال جاری ۲۹ هزار و ۱۶۹ خودرو ناوگان باری بوده است.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: پایانه مرز پرویزخان با توجه به فعالیت شبانه روزی یکی از مهم‌ترین مرزهای تجاری جمهوری اسلامی ایران است.

 

کرمی بیان کرد: پایانه مرز خسروی همچون پایانه مرزی پرویزخان در استان کرمانشاه و طی ۲ ماهه سال ۱۴۰۱ تعداد هفت هزار و ۸۴۸ دستگاه ناوگان حمل و نقل جاده‌ای برای انجام مراودات مرزی وارد این پایانه مرزی شده‌اند.

 

وی ادامه داد: پایانه‌های مرز شیخ صله هفت هزار و ۷۱۸ دستگاه ناوگان باری و شوشمی پنج هزار و ۵۶۰ دستگاه ناوگان ورودی باری داشته است.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: پایانه مرزی سومار در نزدیکی شهر مندلی از توابع فرمانداری بلدروز در کشور عراق واقع شده و فاصله حمل کالا و نقل کالا را به بغداد کوتاه‌تر کرده به نحوی که از ابتدای سال جاری پنج هزار ۱۳۳ دستگاه ناوگان باری وارد این پایانه مرزی شده است./مهر

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه