مذاکره هیئت های ایرانی و اقلیم کردستان برای تقویت روابط تجاری

دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ 409 0
مذاکره هیئت های ایرانی و اقلیم کردستان برای تقویت روابط تجاری مسائل سوخت، تجمع کامیون ها، توقف صادرات و نیازمندی به همکاری طرف مقابل برای یک راه حل مشترک، از جمله محورهای گفت و گو بود.

 

به گزارش تجارت بان، یک هیئت از اقلیم کردستان عراق به سرپرستی معاون استاندار گرمیان (کلار) وارد کشورمان شد و در نشستی با سرپرست فرماندار قصرشیرین و مسوولان گمرک و ادارات مستقر مرز پرویزخان برای تقویت روابط تجاری و اقتصادی از این مرز  گفت و گو کرد.

 

فرماندار قصرشیرین‏، در دیدار با سرپرست هیئت کلاری به نگرانی های در زمینه مسائل سوخت و تجمع کامیون ها و توقف صادرات و نیازمندی به همکاری طرف عراقی برای یک راه حل مشترک جهت رفع این مشکل اشاره کرد.

 

«رامیار محمد» سرپرست هیئت گرمیانی نیز، جریمه رانندگان برای گازوییل اضافی و زیاد بودن نرخ پرداخت حق گمرکی خودروهای سواری. مشکلات عمده از طرف عراقی ها دانست و خواستار کمک برای رفع آن ها شد.


شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود./خبرگزاری صدا و سیما

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه