ضرورت سرمایه گذاری شرکت های ایرانی در اقلیم کردستان

سه شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ 400 0
ضرورت سرمایه گذاری شرکت های ایرانی در اقلیم کردستان معاون اتاق بازرگانی استان سلیمانیه، خواستار سرمایه‌گذاری شرکت های ایرانی در اقلیم کردستان شد. وی همچنین از کیفیت برخی کالاهای صادراتی انتقاد کرد.

به گزارش تجارت بان، «یاسین رحیم»، معاون رئیس اتاق بازرگانی استان سلیمانیه، درباره نشست هفته گذشته یک هیئت اقتصادی استان سلیمانیه با اتاق بازرگانی و صنعت سنندج،  گفت که در آن نشست خواستار اهمیت دادن به امر سرمایه‌گذاری در اقلیم کردستان شده است، به طوری که شرکت‌های ایرانی به جای صادرات کالا به اقلیم کوردستان، اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

 

وی تاکید کرد که  ایرانی‌ها در چارچوب فعالیت‌های بازرگانی خود در اقلیم کردستان، اهمیت بیشتری به سرمایه‌گذاری بدهند و با احداث کارخانجات و اشتغالزایی در رشد اقتصادی اقلیم تاثیر‌گذار باشند.

 

معاون رئیس اتاق بازرگانی استان سلیمانیه، همچنین اظهار داشت که از تعامل برخی شرکت‌های ایرانی با اقلیم کردستان انتقاد و اظهار کرده است که کالاهای آن شرکت‌ها از لحاظ کیفیت و بسته‌بندی در حد انتظار نیستند و آن شرکت‌ها به مفاد توافق‌نامه‌های فی‌مابین نیز پایبند نیستند.

 

وی همچنین خاطرنشان کرد که از طرف ایرانی خواسته است برای جلوگیری از صادرات کالای تقلبی ایرانی به اقلیم کردستان و پایبند ساختن شرکت‌ها به مفاد توافق‌نامه‌های فی‌مابین، مجازات ویژه در نظر بگیرند.

 

معاون رئیس اتاق بازرگانی استان سلیمانیه، هدف از سفر این هیئت اقتصادی به سنندج را انجام کار بهتر در بخش‌های کسب و کار، سرمایه‌گذاری و بازرگانی بین طرفین اعلام کرد./کردستان 24

امتیاز مطلب: 100%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه