آزمایشگاه استاندارد در مرز باشماق مریوان راه اندازی می شود

یکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ 916 0
آزمایشگاه استاندارد در مرز باشماق مریوان راه اندازی  می شود به منظور کاهش معطلی کالا‌های صادراتی، آزمایشگاه استاندارد در مرز باشماق مریوان راه اندازی می‌شود.

به گزارش تجارت بان «ژیلا یزدانی»، مدیر کل استاندارد استان کردستان گفت: با راه اندازی این آزمایشگاه زمان خواب کالا‌های صادراتی در مرز به حداقل خواهد رسید.

 

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون برای ۸۰ قلم کالا در استان پروانه استاندارد صادر شده است، گفت: پروانه‌های صادر شده در زمینه مواد غذایی، ساختمانی، شیمیایی، مکانیک و فلز شناسی بوده و امسال همچنین پروانه استاندارد برای دو محصول آدامس و لواشک در استان صادر شده است.

 

مدیر کل استاندارد استان کردستان افزود: همچنین از صدور ۸ مورد پروانه حد مجاز برای آلاینده‌ها در محصولاتی همچون سیب زمینی، گردو، خیار، گوجه فرنگی، آلوبالو و توت فرنگی صادر شده است.

 

یزدانی با اشاره به صدور مجوز استاندارد دوره‌ای آسانسور ادارات و منازل مسکونی گفت: کسانی که برای آسانسور‌های منازل خود پروانه استاندارد اخذ نکرده باشند در صورت هر گونه رخدادی بیمه هیچ مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت.

 

گفتنی است در حال حاضر ۸۰ درصد کالا‌های مشمول استاندارد اجباری در استان کردستان مجوز دریافت کرده اند./خبرگزاری صدا و سیما

 

مرز باشماق در شهرستان مریوان استان کردستان قرار دارد.

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه