احداث منطقه مشترک اقتصادی با اقلیم کردستان عراق

یکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰ 567 0
احداث منطقه مشترک اقتصادی با اقلیم کردستان عراق استاندار کردستان می گوید که یکی از برنامه‌هایی که به دولت ارایه داده توسعه ارتباط مرزی و دیپلماسی اقتصادی است که ایجاد منطقه مشترک اقتصادی بین کردستان و اقلیم کردستان عراق مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش تجارت بان به نقل از فارس، اسماعیل زارعی‌کوشا صبح امروز در هفتمین جلسه شورای اداری استان کردستان که با حضور سعید محمد دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه صنعتی در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد اظهار کرد: امروز روز بزرگی برای استان کردستان است و مجموعه تلاش‌هایی که در دوره‌های مختلف انجام گرفته، با آغاز اجرای منطقه آزاد بانه و مریوان به بار نشست.

 

وی تصریح کرد: از بیش از ۸۰ منطقه آزاد و ویژه در کشور، ۷ منطقه آزاد تصویب شد و بدون هیچ تعصب کردستانی بودن معتقدم یکی از استان‌هایی که از جهت توجیه دارای بهترین موقعیت و شرایط بود منطقه آزاد بانه و مریوان بود چرا که تا امروز قریب ۷ میلیارد دلار مبادلات تجاری فقط در مرز باشماق در این شرایط تحریم رقم خورده است.

 

استاندار کردستان اظهار کرد: ایجاد منطقه آزاد علاوه بر اینکه بر ظرفیت‌های استان می‌افزاید یک فرصت و ظرفیتی برای توسعه کل کشور خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌هایی که به دولت ارایه کردم توسعه ارتباط مرزی و دیپلماسی اقتصادی است، افزود: در همین راستا ایجاد منطقه مشترک اقتصادی بین کردستان و اقلیم کردستان عراق مورد توجه قرار گرفت و خدا را شکر این ایده نیز در مسوولان کشور وجود داشت و در جلسه فردا این موضوع  با حضور نمایندگان دو کشور در مریوان رسیدگی خواهد شد.

 

زارعی‌کوشا افزود: توقع ما از خودمان این است که منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان در بین هفت منطقه‌ای که در حال ایجادشدن هستند با فاصله زیاد اول باشد، عزم اراده و ظرفیت داریم که با همراهی و کمک همه عزیزان به ویژه نمایندگان مجلس شاهد تحقق این مهم در استان باشیم.

 

وی با تاکید براینکه قدرت چانه‌زنی استان را در دولت و مجلس باید تقویت کنیم گفت: معتقدیم باید ظرفیت‌های استان را از تریبون‌های مختلف معرفی کنیم و برای شکوفاکردن این ظرفیت‌ها از تمام بسترها بهره بگیریم.

 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه