برپایی نمایشگاه عکس‌های نوروزی جشن تصویرسال در سنندج

شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ 520 0
برپایی نمایشگاه عکس‌های نوروزی جشن تصویرسال در سنندج دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو- ایران از برپایی نمایشگاه عکس‌های بخش نوروز جشن تصویرسال در سنندج خبر داد.

به گزارش تجارت بان، حجت الله ایوبی عصر جمعه ۲۰ اسفند ماه، در مراسم پایانی نوزدهمین جشن تصویرسال و جشنواره فیلم تصویر، گفت: از روز دوشنبه کاروان باشکوهی از اهالی نوروز داریم؛ از شمال و جنوب، شرق و غرب... و سفرای کشورهای عضو نوروز و پیک‌های نوروزی از سراسر کشور می‌آیند و اراضی عباس‌آباد می‌تواند وعده دیدار ما باشد که از آنجا سفر این کاروان به سمت همدان، کرمانشاه آغاز می‌شود و در سنندج این سفر پایان می‌پذیرد.

 

همچنین دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو- ایران بیان کرد: در سنندج برنامه باشکوهی داریم و نمایشگاهی از عکس‌های جهان نوروز دوره گذشته جشن تصویرسال در آنجا برگزار می‌شود.

 

سپس سیف‌الله صمدیان گفت: سال گذشته به دلیل شرایط ناشی از کرونا، امکان برگزاری مراسم اهدای جوایز را نداشتیم. اما امسال برنامه‌ای که دکتر ایوبی به آن اشاره کرد دربرگیرنده ۱۵۰ تصویر شامل ۱۲۰ عکس، ۱۵ کاریکاتور و ۱۵ پوستر از بزرگان تا جوانان هنرمند و شایسته است.

 

وی افزود: ما عکس‌هایی از عکاسان ایرانی از تاجیکستان، آذربایجان، افغانستان، ترکمنستان، عراق، چین و ... جمع‌آوری کردیم که اولین ایستگاه نمایش آن سنندج است. در بخش افغانستان در ۴۲ سال گذشته، ما تصاویری از ورود روس‌ها و خروجی آمریکایی‌ها با کیفیت بالا و بسیار حرفه‌ای داریم که احتمالا قرار است در فرهنگسرای نیاوران رونمایی شود.

 

همچنین ادامه دیپلم افتخار و جایزه نقدی منتخبان بخش عکس نوروز به محمدرضا بهارناز، مهدی بمانی، ساعد نیک‌ذات، امیرعلی جوادیان، هادی دهقانپور، اسحاق آقایی، بابک مهرافشار، مریم زمانپور، زنده‌یاد کامبیز درمبخش و ابراهیم حقیقی اهدا شد.

 

همچنین کمیسیون ملی یونسکو لوح تقدیر ویژه‌ای به محمدرضا بهارناز به خاطر عکاسی نوروز در ۶ کشور اهدا می‌کند./ ایرنا

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه